Kaikki artikkelit

Radiossa | 12.5.2017

Heppapojat eivät mokanneet! – juontajien sitouttaminen promootioon on avain onnistumiseen

Radio Novan "heppapojat" Esko ja Oku puhuttelivat haluttua kohderyhmää antamalla kasvonsa hevostapahtumalle ja opettelemalla itse ratsastamaan.

Viime syksynä Radio Nova teki yhteistyössä Helsinki International Horse Shown kanssa kampanjan ”Heppapojat Esko ja Oku”. Idea oli yksinkertainen: juontajat antoivat tapahtumalle kasvonsa, puhuttelivat haluttua kohderyhmää asiakkaan teeman kautta ja opettelivat ratsastamaan reilussa kuukaudessa. Opettajana toimi Kavioliitto-bloginsakin kautta tuttu Katja Ståhl lähes lehmänhermoisen Pullukka-hevosensa kanssa. Itse tapahtumassa olisi lopulta edessä hyppy Radio Novan esteen yli.

Radiossa juontajat puhuivat ratsastushaasteen yllättävistä käänteistä, oppimisesta ja epäonnistumisistaankin. Somevideot visualisoivat lähtötilannetta, jossa Pullukkaa ei saatu edes kävelemään, sekä ratsastustaitojen kehittymistä pienen esteen ylitykseen asti. Lupaavan alun jälkeen heräsi pelko: Oku ja Esko tiesivät, että jäällekin mennään aina antamaan täysi panos. Entäpä jos ratsastushomma floppaa? Mitä jos me mokaamme?

Eivät Heppapojat mokanneet. Este ylitettiin, Pullukasta tuli tähti ja heppapoikien somevideot tavoittivat yli 80 000 aiheesta kiinnostunutta. Yleisön engagement näkyi sekä taajuudelle saaduissa runsaissa puhelumäärissä että juontajavetoisten somevideoiden jakomäärissä ja kommenteissa. HIHS:n kävijämäärä kasvoi edellisvuodesta, ja reilu kolmasosa kävijöistä mainitsi pelkästään Radio Novan tapahtumatiedon lähteenä (lähde: Sponsor Insightin mediakysely).

Brändi lähemmäs yleisöä

Heppapoikien pelko asuu meissä jokaisessa. Mitä jos epäonnistun? Radiojuontajalle pelko on polttoainetta – studiossa menestyy, kun avaa mikin pelosta huolimatta ja uskaltaa olla oma itsensä. Osa pelosta taltutetaan hyvissä ajoin, valmistelussa.

Bauerilla kaupalliset yhteistyöt ideoidaan, valmistellaan ja toteutetaan tiiviissä yhteistyössä myynnin, luovan yksikön ja sisältöjen tekijöiden kanssa. Prosessi on suora ja auttaa juontajaa omistautumaan tekemälleen työlle – asiakas pääsee osaksi juontajan maailmaa, osaksi juontajan antautumista onnistumisen eteen.

Syksyllä tarina saa jatkoa, kun heppapojat palaavat ratsaille!

Niina Jokiaho Head of Radio Nova

Vuoden ohjelmapäällikkönä palkittu Niina on työskennellyt Bauer Medialla yhteensä viisi vuotta niin uutistoimittajana, tuottajana kuin nyt Novan päällikkönäkin. Työvuosiin mahtuu myös 15 vuoden ura tv:ssä toimittajana, juontajana ja tuottajana. Niina uskoo sisältöön, ei välineeseen. Hän diggailee hyviä kirjoja, vanhoja puutaloja, valkosipulien kasvattamista ja perhearkea.

Lue kirjoittajan aiemmat artikkelit →