Ostovoimaiset kuluttajat

Bauer Media on Suomen suurimpia mediataloja tavoittavuudella ja kontaktimäärällä mitattuna. Radiokanavamme tavoittavat viikottain 2,5 miljoonaa ja digitaaliset sisältömme yli miljoona ihmistä.

Oikein kohdennetulla ja ajoitetulla kampanjalla pääsemme kuluttajan mieleen tavoittavasti ja tarvittaessa todella nopeasti.

Hahmotimme yleisöstämme neljä kiinnostavaa kohderyhmää, joiden arkipäivässä olemme tiiviisti mukana.

Kiinnostavia kohderyhmiä

ARJEN ASIANTUNTIJA
Hyvä ja toimiva arki

Perhe, koti, työ ja harrastukset määrittävät elämää

Ostokäyttäytyminen

Hyvin toimeentuleva, toisinaan impulsiivinenkin ostaja, joka arvostaa ostamisen helppoutta. Panostaa omaan ja perheen hyvinvointiin, harrastuksiin, matkoihin ja kodin hankintoihin. On kokeilunhaluinen ja nojautuu hankinnoissaan usein suosituksiin.

Vaikutusmahdollisuutemme


Nopeat vinkit

viestin ajoitus hetkeä ennen ruokakauppaan menoa – ruokavinkkejä, brändien valikoiman esillenostoa, uutuuksista vinkkaaminen

tavoittava viesti kodin sisustuksen/viihde-elektroniikan alennusmyynneistä

Merkityksellinen sisältö ja tiedonhaun tukeminen

muistijälkien synnyttäminen monikanavaisesti: tutun juontajan suosittelu uudesta elintarviketuotteesta kanavalla, asiantuntijahaastattelu lasten turvallisesta kännykänkäytöstä internetin natiiviartikkelissa, juontajavetoinen somesisältö keittiöremontista, asiantuntijapodcast pankki- ja sijoituspalveluista

NAUTISKELIJAT
Laatu ja elämykset

Taloudellisesti huoleton, työelämässä oleva kohderyhmä, jolla on aikaa ja rahaa panostaa itseensä. Lapset ovat lentäneet pesästä, lainat on jokseenkin maksettu ja on varaa sijoittaa vapaa-ajan asuntoon, veneeseen tai lasten ensiasuntoon. Matkustellaan, harrastetaan, satsataan hyvinvointiin ja hemmotteluun.

Ostokäyttäytyminen

Ostajana valveutunut ja kokeilunhaluinen.

Panostaa omaan terveyteen ja hyvinvointiin. Aikaa riittää kulttuurille ja matkailuun, pienet elämykset ja itsensä hemmottelu arjessa tuovat myös mielihyvää.

Vaikutusmahdollisuutemme


Radio toimii usein inspiroivien ideoiden ja vinkkien tarjoajana

Ajankäyttöön liittyvät vinkit kahviloista, kulttuuritapahtumista, kylpylöistä ja ulkomaanmatkoista otetaan mielihyvin vastaan.

Ideat kodin ja vapaa-ajanasunnon kunnostukseen, parhaat veneilyreitit, muiden testaamat kohteet maailmalla inspiroivat.

Juontaja on vaikuttava kaveri

Uutuudet kiinnostavat ja esimerkiksi tutun juontajan tarinat ja suosittelu jouduttaa hankintapäätöksiä.

TIEDOSTAVAT MIEHET
Ostaminen on investointi

Etenkin perheen isompien investointien suunnitteluun vaikuttava kohderyhmä, jonka elämä on pääosin vakiintunutta ja omaan hyvinvointiin ollaan valmiita panostamaan.

Ostokäyttäytyminen

Harkitseva kuluttaja, jolla on talous hyvällä mallilla. Arvostaa ennen kaikkea laatua ja mukavuutta. Panostaa omaan ja lähimmäisten hyvinvointiin – kuntoilu, ystävät, kulttuuritapahtumat, matkat ja kulinarismi ovat lähellä sydäntä.

Kokeilunhaluinen – vertailut, testitulokset ja muiden kokemukset saavat kokeilemaan uusia asioita.

Vaikutusmahdollisuutemme


Nopeat vinkit

Tuemme kohderyhmän tiedonhakua synnyttämällä muistijälkiä audion ja kampanjan optimaalisen toistotason keinoin. Brändille suunnitellun äänen johdonmukainen käyttö vaikuttaa vahvasti mielikuviin ja ostopäätöksiin.

Merkityksellinen sisältö ja tiedonhaun tukeminen

juontajan poiminnat kiinnostavista aiheista – testituloksia, yllättäviä huomioita tutustakin aiheesta

asiantuntijan vinkit osana natiivisisältöjä

GLOBAALIT KOKEILIJAT
Maailma on avoin

Koostuu alle 35-vuotiaista, joille maailma on avoin ja jotka arvostavat nopeasti hahmotettavaa ja keskustelevaa viestintää.

Ostokäyttäytyminen

Erittäin tiedostava kuluttaja, vertailee aktiivisesti ja kokeilee mielellään uutta

Panostaa omaan hyvinvointiin, kodin viihtyvyyteen ja matkoihin

Arvostaa ostamisen helppoutta ja nopeutta

Vaikuttajilla merkittävä rooli ostopäätösten takana, samastumisen tunne ohjaa ajattelua harkintavaiheessa

Seuraa globaaleja trendejä niin pukeutumisessa, ruokavaliossa, vapaa-ajanviettotavoissa kuin matkailussakin

Vaikutusmahdollisuutemme


Kohderyhmälle suunnattu sisältö houkuttelee brändin pariin

Sisällön tulee olla niin hyvää ja uskottavaa että se tulee valituksi, oli sitten kyseessä uuden vaatebrändin lanseeraus tai eksoottisen matkakohteen markkinointi

Audion keinoin pääsemme vaikuttamaan suoraan tunteisiin, brändimielikuviin ja ostopäätöksiin

Juontajamme on kaveri taajuudella ja somessa

Tuntee yleisönsä, avaa dialogin vieraampaankin aiheeseen kiinnostavasta kulmasta

Aito ja omakohtainen tarina herättää kiinnostuksen / vahvistaa brändin asemaa harkintavaiheessa

Audion keinoin vaikutat suoraan tunteisiin, jätät henkilökohtaisen muistijäljen ja vahvistat tunnesidettä brändiisi. Oikein kohdennetun ja ajoitetun spottikampanjan keinoin tavoitamme kohderyhmäsi kattavasti ja tarvittaessa todella nopeasti.

Ole yhteydessä – suunnittelemme kampanjan brändisi tarpeisiin haluamassasi kohderyhmässä.

» bauermedia.fi/yhteystiedot