Verkkosivut saavat pian uuden ulkoasun. Lue lisää uudesta yritysbrändistämme täältä.

Testisivu

Katselua

Janne Turunen

myyntijohtaja, janne.turunen@bauermedia.fi

Audio on terveysteko

Epävarmuus ajassamme luo turvan ja pysyvyyden tarvetta. Keskustelimme aiheesta aivotutkija, professori Minna Huotilaisen kanssa ja kuulimme, että audio voi olla terveysteko, jolla luodaan hyvinvointia. Monen sosiaalisen median lisätessä ahdistusta ääni erottuu päinvastaisella vaikutuksellaan. Äänessä piilee myös brändeille valtava voimavara, jolla voi aikaansaada paljon hyvää!

Haastattelun kuuntelemalla tiedät, miten luot äänellä turvallisuuden tunnetta ja otat kuulokuvista hyödyn irti markkinoinnissa ja viestinnässä!

Haastateltavana Minna Huotilainen, aivotutkija, professori, Helsingin Yliopisto | Haastattelija Vellu Maurola, Audio Branding Specialist, Bauer Media

Kuvaus ja videotuotannot Janita Mutanen | Äänituotannot K-System | Kansikuva Reija Forss

Kotimaan audiomarkkina

Audio on vahvasti läsnä suomalaisten arjessa: 98 prosenttia kuuntelee vähintään yhtä audiomuotoa viikoittain. Selvitimme, mistä kaikesta kuuntelu muodostuu, miten audio tavoittaa eri ikäryhmät ja kulutusvoimaisimmat kohderyhmät, miten mainospanostukset jakautuivat 2023 ja minkälaisia keinoja audio mahdollistaa markkinoijalle vuonna 2024.

Haastateltavana Maria Lehto, Data & Insight Strategist, Bauer Media | Haastattelija Antti Pehkonen, Head of Creative, Bauer Media

Kuvaus ja videotuotannot Janita Mutanen | Äänituotannot K-System | Kansikuva Reija Forss


Epävarmuus ajassamme luo turvan ja pysyvyyden tarvetta. Keskustelimme aiheesta aivotutkija, professori, Minna Huotilaisen kanssa ja kuulimme, että audio voi olla terveysteko, jolla luodaan hyvinvointia. Monen sosiaalisen median lisätessä ahdistusta ääni erottuu päinvastaisella vaikutuksellaan. Äänessä piilee myös brändeille valtava voimavara, jolla voi aikaansaada paljon hyvää!

Emme välttämättä kiinnitä riittävästi huomiota siihen, kuinka olennaisesti äänet ympärillämme vaikuttavat meihin. Voimme tietoisesti luoda ääniympäristöjä, jotka tukevat tarkkaavaisuutta ja hyvinvointia – miksi emme käyttäisi tätä keinoa?

Minna Huotilainen, aivotutkja, professori, Helsingin Yliopisto

Audio on vahvasti läsnä suomalaisten arjessa. Eri muodoissaan audio tavoittaa 98 prosenttia suomalaisista joka viikko. Monipuolinen kuuntelu tarjoaa myös markkinoijalle entistä monipuolisemmat keinot tavoittaa ja vaikuttaa. FM ja digiaudio ovat monelle tuttuja mediaympäristöjä, rinnalle on kasvanut myös uudenlainen mahdollisuus hyödyntää audiomainontaa Retail Mediassa, ja puhutella audiolla lähellä ostohetkiä. Bauer Median Total Audio yhdistää nämä kohtaamispisteet helposti mainostajan käyttöön.

Lumenin ja Dentsun vuonna 2023 julkaisema Attention Economy Study vertaili eri medioiden saamaa huomioaikaa, ja osoitti äänen olevan omilla taajuuksillaan mainontaan keskimäärin verrattuna; äänen saamat huomiosekunnit olivat 56 prosenttia korkeammat ja äänen vaikutus brändin muistamiseen 8 prosenttia tehokkaampaa. Äänestä kannattaakin ottaa kaikki teho irti, ja ajatella ääni kokonaisvaltaisena osana kaikkea mainontaa. Yli kolmannes suomalaisesta mainonnasta sisältää ääntä.

Kuulosteltuamme audiomarkkinaa halusimme koostaa markkinoijalle kiinnostavimmat huomiot Audio Landscape 2024 -sisällöiksi.

Nauti sellaisenaan, tai pala kerrallaan.