Alma Media ja Bauer Media aloittavat yhteistyön radiouutisoinnissa

Alma News & Life -liiketoimintasegmenttiin kuuluva Iltalehti aloittaa Bauer Median suurimpien radiokanavien, Radio Novan ja Iskelmän, uutislähetysten tuottamisen lokakuussa. Kanaville räätälöidysti tuotettuja uutisia lähetetään tunnin välein: arkipäivisin 17 kertaa kello 6–22 välisenä aikana ja viikonloppuisin 15 kertaa kello 8–22 välisenä aikana.

Radio Nova on Suomen kuunnelluin kaupallinen radiokanava, jolla 1.3 miljoonaa viikkokuulijaa. Iskelmällä on runsaat 700 000 kuuntelijaa viikossa. (lähde: Kansallinen Radiotutkimus, KRT).

Iltalehti on tuottanut radiouutisia vuoden alusta myös Radio Nostalgialle sekä keväästä alkaen Business FM:lle. Yhdessä Radio Nostalgia ja Business FM tavoittavat noin puoli miljoonaa viikkokuuntelijaa. Nyt Bauer Median kanssa solmitulla yhteistyösopimuksella ei ole vaikutusta kyseisiin kumppanuuksiin.

• Haluamme kehittää uutispalveluamme ja yhteistyö Alma Median kanssa vahvistaa kotimaisen uutistoiminnan monimuotoisuutta. Tavoitteenamme on jatkossakin olla maan parasta uutispalvelua kuuntelijoilleen tarjoava ja välittävä radioyhtiö. Nyt aloitettava mediabrändiemme yhteistyö avaa myös mahdollisuuksia etsiä uusia keinoja kohdata kuluttaja keskellä yhä kiihtyvää mediakäytön murrosta, Bauer Media Oy:n toimitusjohtaja Sami Tenkanen sanoo.

• Iltalehden uutiset radiossa ovat saaneet hyvän vastaanoton kuuntelijoiden keskuudessa. Palautteen mukaan olemme tuoneet uutiset lähemmäs tavallista ihmistä. Panostamme lisää kattavuuteen, muun muassa ulkomaan uutisointiin. Bauer Media on meille ihannekumppani: vahvasti kuuntelijan ja laadun asialla, Iltalehden kustantaja Kari Kivelä puolestaan toteaa.

Bauer Media on Suomen suurin radiotalo: radiokanaviin kuuluvat Radio Nova, Iskelmä, KISS, Radio City, SuomiRock, Radio Pooki ja Play Radio, ja ne tavoittavat joka viikko lähes kolme miljoonaa kuuntelijaa. Verkossa Bauer Median sivustoja ovat Voice.fi, Radionova.fi, Iskelma.fi, Radiocity.fi, Kiss.fi, Radiosuomirock.fi ja Asema.net.