Kaikki artikkelit

Verkossa | 14.6.2017

3 kysymystä (ja vastausta) natiivisisällöistä

Natiivisisältö kiinnostaa yhä useampaa mainostajaa. Kiinnostuksesta kertoo se, että aihe herättää kysymyksiä. Tässä niistä kolme.

Miksi natiivikampanja kannattaa ?

Kiinnostava sisältö on oiva keino pysäyttää lukija viettämään aikaa tietyn brändin vaikutuspiirissä. Jokaiseen natiiviartikkeliimme kuuluu mainospaikkahaltuunotto, eli artikkeli on ympäröity asiakkaan taktisella tai brändiä vahvistavalla display-näkyvyydellä. Artikkeleitamme luetaan keskimäärin 2 minuuttia. Se on pitkä aika silmäillä myös artikkeliin sisällön aiheuttamien mielikuvien kautta yhdistettävää display-mainontaa.

Parhaimpiin tuloksiin päästään, jos natiivikampanja yhdistetään spottikampanjaan ja/tai monikanavaiseen erikoisratkaisuun, jolloin taajuudelta tuotua viestiä syvennetään verkossa.

Esimerkki: Taajuudella pyörii mainosspotti yksityisestä syöpäsairaalaasta, joka ei ole kovin tunnettu. Monikanavaisen erikoisratkaisun yhteydessä juontajat nostavat aiheen spiikkeihinsä taajuudella. Tuotamme sivustollemme natiivivideon juontajien vierailusta asiantuntijalääkärin vastaanotolla. Videon yhteyteen kirjoitamme natiiviartikkelin herättämään kiinnostusta aihetta kohtaan yleisöämme kiinnostavasta näkökulmasta – tässä tapauksessa esimerkiksi naisten yleisimmästä syövästä ja siihen liittyvistä myyteistä.

Tutustu kampanjan toteutustapaan ja tuloksiin tarkemmin katsomalla casevideo.

Miksi natiiviartikkeli ei kerro brändistä tai tuotteesta?

Koska se ei ole kannattavaa. Lukijan mielenkiinto herpaantuu heti, kun hän tajuaa lukevansa mainostekstiä. Kuinka kauan itse jaksat olla kiinnostunut tuotenimiä vilisevästä, subjektiivisesta mainossisällöstä?

Miksi kannattaa ostaa natiivisisältöä juuri Bauer Medialta?

Jokainen natiiviartikkelimme kirjoitetaan räätälöidysti. Emme kopioi tekstiä suoraan tiedotteista, vaan teemme omaa tiedonhankintaa, kuten asiantuntijahaastatteluita. Suhtaudumme asiakkaan tuotteeseen objektiivisesti, kuten suurin osa kohderyhmästäkin. Näin ollen pystymme kaivamaan aiheesta kohderyhmämme kannalta kaikkein kiinnostavimman lähestymiskulman.

Yhdistämme luontevasti taajuustekemisen netin sponsoroituun sisältöön, ja kampanja on mahdollista viedä läpi monessa eri kanavassa.

Valitsemalla natiivi premium -paketin, asiakas saa natiivartikkelin ja siihen kuuluvan taktisen somenoston lisäksi myös vaikuttajamme, tietyn radiokanavan juontajan, tekemän artikkelinoston oman ohjelmablokkinsa FB-ryhmässä – eli siellä, missä hänen kaikkein intohimoisin yleisönsä sijaitsee, jolloin postaus on tehokkaampi suositus kuin pelkkä mainos asiakkaan omassa somekanavassa. Lisäksi juontaja puhuu omakohtaisesti aiheesta myös taajuudella ja saa siitä toimivaa sisältöä omaan ohjelmaansa.

Eli kaikki voittavat.

***

Lisätietoa natiiviratkaisuistamme saat täältä.

 

 

Katja Nygård Kaupallinen tuottaja

Katja vastaa natiivisisällöistä Bauer Median kaikissa digikanavissa. Vuosien toimittajakokemus eri medioissa (mm. lehdissä ja tv-ohjelmissa) on tuonut Katjalle silmää sille, minkälainen sisältö eri-ikäisiä ihmisiä kiinnostaa. Henkilökohtaisessa elämässään Katja saa energiaa pienistä oivalluksista, kasvusta ihmisenä, perheensä hyvinvoinnista sekä visuaalisesti kauniista asioista. ”Tavoitteenani on sanoa joka päivä itselleni: Teit tänään parhaasi ja se riittää!”

Lue kirjoittajan aiemmat artikkelit →