Audiomarkkinassa

Retail Audio tavoittaa korvaparit loppuvuoden myyntisesongeissa

18. marraskuuta 2025

Outi Hilakari, Head of Retail Audio

Loppuvuoden kuumin sesonki kaupan alalla on käynnistymässä, ja ihmiset ovat liikkeellä. Ostoksilla, asioilla, menossa paikasta toiseen ja niiden välissä hakemassa energiaa treenien parista. Nyt on paras hetki hyödyntää Retail Audiota osana retail media -mainonnan ja audiomainonnan suunnittelua!

Black Friday sekä joulun ostossesonki ovat jo aivan nurkan takana, ja pian joka paikassa saa ähkyyn asti aistia visuaalista mainontaa. Mitä jos tänä vuonna kutkuttelisitkin mainosviesteillä kohderyhmäsi kuuloaistia?

Audiomainonnassa piilee valtava potentiaali ostomoodissa olevien kuluttajien aktivointiin ostoympäristössä. Kontekstiin suunniteltuna ääni voi tehostaa myyntiäsi jopa kaksinumeroisin luvuin.

Retail media -markkinassa audiomainonta eroaa edukseen vaikuttavuuden lisäksi myös kustannustehokkuudellaan. Bauer Median Retail Audio -verkosto tavoittaa jo 2,6 miljoonaa korvaparia viikoittain. Verkostomme on Euroopan ensimmäinen audiomainonnan retail media -verkosto.

Verkostokumppanimme:

  • Tokmanni (n. 200 myymälää)
  • Motonet (42 myymälää)
  • Gigantti (37 myymälää)
  • Mall Voicen kauppakeskukset (yli 80 kauppakeskusta)
  • Kuntosaliverkosto (EasyFit, Ole.Fit ja LadyLine)

Teimme esimerkkejä viikon Retail Audio -kampanjasta verkostokumppaneiden liiketiloissa light-medium-maximum -tasoilla. Löydät esimerkit Retail Audion sivuilta. Bruttohintoihin sovelletaan toimisto-/asiakaskohtaisia alennuksia normaaliin tapaan. 

Näin erotut audiomainonnan avulla retail mediassa:

* Lyhyt ja selkeä viesti
* Mainitse tuote tarkasti ja kerro, mistä se löytyy
* Sisällytä selkeä toimintakehotus (CTA) 
* Käytä etenkin alussa ja lopussa tunnistettavia brändielementtejä, ja samoja ääniä kuin muussakin mainonnassa.
* Musiikki ja puhuttu viesti vaikuttavat myös asiakkaan vireystilaan.
* Herätä, ohjaa ja aktivoi – äläkä unohda brändiäsi

Vinkki!

Älä huoli, jos et heti keksi, miten Retail Audiossa kannattaisi viestiä – Bauer Median BAD Agency auttaa tekemään äänestä brändillesi kilpailuedun. Saat kaikki kohtaamishetket huomioivan audiomainonnan konseptin avaimet käteen -mallilla. Suosittelen! 

PS: BM Retail Audio on osa Bauer Median Total Audio -kokonaisuutta.

Outi Hilakari, Head of Retail Audio

Outi vastaa Bauer Media Audion Retail Audio -liiketoiminnasta. Hän on kokenut myynnin ja markkinointiviestinnän ammattilainen, jonka sydän on aina sykkinyt kaupallisille kasvutarinoille. Lähes kaksi vuosikymmentä eri puolilla pöytää media- ja markkinointiviestinnän maailmassa ovat tuoneet työkalupakkiin vahvan osaamisen kasvun niin liiketoiminnan kuin brändinkin rakentamiseen.

Lenkkipolulta ja salilta energiaa arkeen ammentavan hokimutsin vapaa-aika kuluu aktiivisen perheen mukana niin jäähallilla, golfkentällä kuin laskettelurinteessä. Aktiivisen elämän vastapainona maistuu hyvä ruoka ja viini, joita Outi nauttii mielellään myös Suomen rajojen ulkopuolella aina kun se on mahdollista.

outi.hilakari@bauermedia.fi
+358 40 710 8661Voit myös jättää yhteydenottopyynnön lomakkeen kautta.

Kirjoittajan artikkelit