Audiomainonta retail mediassa 

Ääni on kaikkialla – täälläkin! Retail Audiossa se kulkee mukana ja vaikuttaa. Myös ostoympäristössä.

Retail Audio tuo brändisi suoraan ostoympäristöön

Bauer Media tarjoaa ainoana mediatalona Euroopassa mahdollisuuden tavoittaa kuluttajat audiomainonnalla retail mediassa. 

Retail Audio -verkostomme tavoittaa suomalaiset laajasti erilaisissa liiketiloissa. Verkostoomme kuuluvat tällä hetkellä yli 80 kauppakeskusta (yhteistyössä Mall Voicen kanssa), Motonetin, Tokmannin ja Gigantin valtakunnalliset myymäläverkostot sekä EasyFitin, OleFitin ja LadyLinen yhteensä n. 70 kuntokeskusta.  

Tällä hetkellä Retail Audio -verkostomme tavoittaa jo 2,6 miljoonaa suomalaista viikoittain!

Lähde: Kantar Forum -paneeli 5/2025

Retail Audion hyödyt mainostajalle 

Retail Audio -verkostoa hyödyntäen myös sellaiset toimialat, joilla ei ole suoraa yhteyttä päivittäistavarakauppaan, voivat rakentaa tehokasta ja vaikuttavaa mainontaa turvallisessa brändiympäristössä. 

Retail Audio -verkoston hyödyntäminen kasvattaa audiokampanjan peittoa ja huomioarvoa sekä kampanjan kokonaistavoittavuutta. Ostotapa on hyvin verrattavissa videomainontaan – spotit viedään lineaarisen tv:n lisäksi eri jakeluteihin.

Retail Audio tuo brändin suoraan ostoympäristöön vaikuttamaan ja aktivoimaan lähellä ostopäätöstä. Retail Audio -verkostoa voi ostaa joko BM Total Audiona tai erikseen BM Retailina.

 

 

BM Retailin ostotavat

1) RON (Run of Network) – kampanjasi kuuluu kaikkien verkostokumppaneidemme toimipisteissä
2) Kohdennettuna, voit kohdentaa mainontaa ketjukohtaisesti

OSTOTAVAT JA HINNASTO

Haluatko kuulla lisää BM Retailista tai BM Total Audiosta?

Noora Aurila, Head of Sales Team

Noora Aurila

Head of Sales Team

040 046 2710

noora.aurila@bauermedia.fi

Noora vetää sekä valtakunnallista myyntiryhmää että Helsingin menestyksekästä paikallismyyntitiimiä (Vuoden 2018 paikallinen myyntitiimi/RadioGaala).

Helsinkiläistyneen lohjalaisen arjessa parasta on asiakkaiden liiketoiminnallisiin haasteisiin vastaaminen markkinoinnin keinoin, menestyminen yhdessä asiakkaiden ja tiimin kanssa sekä tekemisen meininki.

Nooran taskut on täynnä kahden euron kolikoita, joita hän keräilee. Aina pitää olla myös reissu buukattuna, sillä Noora rakastaa matkustamista.

Haluatko kuulla lisää BM Retailista tai BM Total Audiosta?

Piritta Äikäs-Kovasiipi, Head of Sales Team

Piritta Äikäs-Kovasiipi

Head of Sales Team

050 374 9250

piritta.aikas-kovasiipi@bauermedia.fi

Piritta luotsaa suurella sydämellä ja asiakasymmärryksellä varustettua rautaisten ammattilaisten myyntitiimiä sparraavalla otteella. Hän inspiroituu haasteiden ratkomisesta, tavoitteellisuudesta ja markkinoinnilla vaikuttamisesta.

Ahkeran astangajoogaamisen lisäksi Pirittaa kiehtoo monipuolinen luonnossa liikkuminen, sekä maalla että merellä. Hänet voi bongata myös vaikkapa prätkän tai purjelaudan päältä.

Mitä on retail media?  

Retail media tarkoittaa mainontaa vähittäiskaupan sekä kauppapaikkojen kanavissa sisältäen sekä online- että offline-kohtaamispisteitä koko asiakaspolun varrella. 

Retail mediassa kuluttaja voi kohdata mainoksen esimerkiksi verkkokaupassa, mobiilisovelluksessa, myymälöiden diginäytöillä tai fyysisinä mainospintoina, kuten hyllynreunamainoksina ja nyt myös äänimainontana liiketilassa. Yhdistävä tekijä on bränditurvallinen ympäristö, asiakasymmärrys ja data sekä mahdollisuus vaikuttaa kuluttajan ostopäätöksiin.

Retail media kattaa sekä ensimmäisen että kolmannen osapuolen kanavat 

  • Ensimmäisen osapuolen kanavissa, eli on-site-kanavissa, retail media käsittää retailerin omistamat kanavat, joita voivat olla esimerkiksi verkkosivut tai applikaatiot, myymälän diginäytöt tai muut fyysiset mainospinnat.  
  • Kolmannen osapuolen kanavissa, eli off-site-kanavissa, retail media käsittää muiden medioiden omistamia kanavia, joita mainostaja voi hyödyntää. Mainonnan kohdentamisessa hyödynnetään retailerin omistamaa dataa.  

Bauer Median Retail Audio -mainonta on kolmannen osapuolen kanavissa tapahtuvaa mainontaa, joka soi myymälöiden ja liiketilojen sisäpuolella, eli on-site-kanavissa. Kampanjoidemme tunnusluvut perustuvat retail-verkostokumppaneidemme dataan.

Mitä on non-endeeminen mainonta ja miksi se kiinnostaa mainostajia?

Non-endeeminen mainonta = tuotetta tai palvelua ei ole ostettavissa liiketilasta, vaan halutaan tavoittaa kohderyhmä

  • Non-endeeminen mainonta tarkoittaa mainontaa, jossa mainostettava tuote tai palvelu ei suoraan liity siihen, mitä kyseinen liiketila tarjoaa – tarkoitus on tavoittaa haluttu kohderyhmä.
  • Esimerkiksi vakuutusyhtiö, joka mainostaa audion avulla vaikkapa Motonetissa tai visuaalisesti kaupan verkkosivuilla, hyödyntää non-endeemistä mainontaa. Myös lentokentän sisätiloissa esittelyssä oleva uusi automalli on esimerkki non-endeemisestä mainonnasta. 
  • Non-endeeminen audiomainonta retail mediassa tarjoaa mainostajille mahdollisuuden tavoittaa kuluttaja läpi mediapäivän ja rakentaa ultimaattista peittoa ja vaikuttavuutta brändille turvallisessa ympäristössä –  positiivisesti yllättäen. Audio tutkitusti huomataan!

 

Mitä on endeeminen mainonta?

Endeeminen mainonta = tuote tai palvelu on myynnissä liiketilassa 

  • Endeeminen mainonta viittaa tuotteisiin, jotka löytyvät kaupan hyllystä. Mainonta on usein tyyliltään joko taktista tarpeen luomista, aktivointia ja ostoon ohjaavaa tai brändistä muistuttavaa.
  • Suuri osa ostopäätöksistä tehdään vasta sisällä liikkeessä. Endeeminen audiomainonta tarjoaa mainostajille mahdollisuuden tavoittaa kuluttaja ostomoodissa, valmiina tekemään päätöksiä. Taktisiin tarpeisiin Bauer Median Retail Audio -mainonta sopii erinomaisesti, sillä se toimii vaikuttavana myynnin aktivoijana juuri oikealla hetkellä. 
  • Endeemisen audiomainonnan voima kannattaa pitää mielessä myös brändikampanjoita suunnitellessa – audio herättää brändiin liittyvät henkilökohtaiset mielikuvat ja aktivoi heräteostoksille! 

Haluatko kuulla lisää Retail Audio -kampanjoista?

Sari Vaitovaara, Retail Specialist

Sari Vaitovaara

Retail Specialist

040 7053 753

sari.vaitovaara@bauermedia.fi