Kohdeyleisöt

Sisältömme eri alustoilla tavoittavat noin 3 miljoonaa suomalaista viikoittain

Bauer Media on Suomen suurimpia mediataloja tavoittavuudella ja kontaktimäärällä mitattuna. Radiokanavamme tavoittavat viikoittain 2,5 miljoonaa ja digitaaliset sisältömme yli miljoona ihmistä.

Radio on merkittävä top of mind -media, joka tavoittaa kaikki ikäluokat nopeasti, kattavasti ja kohdennetusti. Oikein kohdennetulla ja ajoitetulla kampanjalla pääsemme kuluttajan mieleen tavoittavasti ja tarvittaessa todella nopeasti.

Ostopäätöksistä 95 prosenttia tehdään tunteella. Äänellä vaikutat suoraan tunteisiin. Audiovisuaalinen sisältökonsepti tekee brändisi tarinasta yhtenäisen ja parantaa mainonnan vaikuttavuutta.

Naispopit - Arjen asiantuntijat

Hyvä ja toimiva arki
Perhe, koti, työ ja harrastukset määrittävät elämää.

Ostokäyttäytyminen
Arjen asiantuntija päättää päivittäistavaroiden hankinnasta, on hyvin toimeentuleva ja arvostaa ostamisen helppoutta. Hän panostaa omaan ja perheen hyvinvointiin, harrastuksiin, matkoihin ja kodin hankintoihin. On myös kokeilunhaluinen ja nojautuu hankinnoissaan usein suosituksiin.

Viikkotavoittavuutemme kohderyhmässä

Radio1 140 000 (51 %)
Digitaalinen kuuntelu76 500 (3,4 %)
Digi328 000 (14 %)
Some895 000 (40 %)

Suluissa tavoittavuutemme kohderyhmästä per mainittu jakelukanava.

2 250 000

Kohderyhmän koko

9t 20min

Kuunteluaika viikossa

Nautiskelijat

Laatu ja elämykset
Taloudellisesti huoleton, työelämässä oleva kohderyhmä, jolla on aikaa ja rahaa panostaa itseensä. Lapset ovat lentäneet pesästä, lainat on jokseenkin maksettu ja on varaa sijoittaa vapaa-ajan asuntoon, veneeseen tai lasten ensiasuntoon. Matkustellaan, harrastetaan, satsataan hyvinvointiin ja hemmotteluun.

Ostokäyttäytyminen
Erittäin ostovoimainen kohderyhmä. Ostajana nautiskelija on valveutunut ja kokeilunhaluinen. Hän panostaa omaan terveyteen ja hyvinvointiin. Aikaa riittää kulttuurille ja matkailuun, pienet elämykset ja itsensä hemmottelu arjessa tuovat myös mielihyvää.

Viikkotavoittavuutemme kohderyhmässä

Radio887 000 (61 %)
Digitaalinen kuuntelu 49 300 (3,4 %)
Digi178 000 (12 %)
Some512 000 (35 %)

Suluissa tavoittavuutemme kohderyhmästä per mainittu jakelukanava.

1 450 000

Kohderyhmän koko

11t 30min

Kuunteluaika viikossa

Tiedostavat miehet

Ostaminen on investointi
Etenkin perheen isompien investointien suunnitteluun vaikuttava kohderyhmä, jonka elämä on pääosin vakiintunutta ja omaan hyvinvointiin ollaan valmiita panostamaan.

Ostokäyttäytyminen
Harkitseva kuluttaja, jolla on talous hyvällä mallilla. Arvostaa ennen kaikkea laatua ja mukavuutta. Panostaa omaan ja lähimmäisten hyvinvointiin – kuntoilu, ystävät, kulttuuritapahtumat, matkat ja kulinarismi ovat lähellä sydäntä.
Kokeilunhaluinen – vertailut, testitulokset ja muiden kokemukset saavat kokeilemaan uusia asioita.

Viikkotavoittavuutemme kohderyhmässä

Radio620 000 (58 %)
Digitaalinen kuuntelu39 100 (4 %)
Digi100 000 (10 %)
Some310 000 (29 %)

Suluissa tavoittavuutemme kohderyhmästä per mainittu jakelukanava.

1 070 000

Kohderyhmän koko

11t 10min

Kuunteluaika viikossa

Globaalit kokeilijat

Maailma on avoin
Kohderyhmä koostuu alle 35-vuotiaista, joille maailma on avoin, ja jotka arvostavat nopeasti hahmotettavaa ja keskustelevaa viestintää.

Ostokäyttäytyminen
Erittäin tiedostava kuluttaja, joka vertailee aktiivisesti ja kokeilee mielellään uutta. Panostaa omaan hyvinvointiin, kodin viihtyvyyteen ja matkoihin. Arvostaa ostamisen helppoutta ja nopeutta. Vaikuttajilla merkittävä rooli ostopäätösten tekoon, samastumisen tunne ohjaa ajattelua harkintavaiheessa. Seuraa globaaleja trendejä niin pukeutumisessa, ruokavaliossa, vapaa-ajanviettotavoissa kuin matkailussakin.

Viikkotavoittavuutemme kohderyhmässä

Radio645 000 (49 %)
Digitaalinen kuuntelu69 700 (5 %)
Digi285 000 (21 %)
Some750 000 (56 %)

Suluissa tavoittavuutemme kohderyhmästä per mainittu jakelukanava.

1 330 000

Kohderyhmän koko

6t 30min

Kuunteluaika viikossa

Tutustu asiakkaidemme menestystarinoihin

Menestystarinat

"Kerron mielelläni lisää ostovoimaisesta yleisöstämme

Irmeli Ekholm, Tutkimus- ja kehityspäällikkö

Irmeli Ekholm

Tutkimus- ja kehityspäällikkö

040 580 5455

irmeli.ekholm@bauermedia.fi

Irmeli on kokenut radioammattilainen, jolle media-alan hektisyys ja sen tuomat uudet haasteet ovat innostuksen lähteitä.  Irmelillä numerot ovat hallussa. Häneltä löytyy myös aimo annos luovuutta, jolloin visuaalisuus täydentää faktaa.

Vapaa-aikana Irmelillä ei ole tekemisen puutetta, mutta jos aikaa olisi, hän lukisi kirjoja. Irmelille tärkeitä asioita ovat ystävät ja golfharrastus sekä ikuisuusprojektiksi osoittautunut vapaa-ajan asunto Sipoossa. Irmeli tunnustautuu myös viikonloppukokkailijaksi, joka kokeilee mielellään uusia makuja.