Kohdeyleisöt

Sisältömme tavoittavat yli 3 miljoonaa suomalaista viikoittain

Suomalaiset viettävät yli viidenneksen mediapäivästään audion parissa. Ääni tarjoaa kattavan tavoittavuuden lisäksi keinon päästä lähelle ihmistä – tutun tunnarin ensimmäinen sekunti tai tunnistettava nopea ääniefekti herättävät brändiisi yhdistyvät henkilökohtaiset muistot ja mielikuvat välittömästi. Tässä piilee äänen voima. Audiomainonta osana markkinointikakkua tehostaa myös muiden medioiden tehoa mm. nostaen kokonaishuomioarvoa (+15 %) ja Total ROMia (+56 %).

Bauer Media on kaupallisen radion markkinajohtaja yli 3 miljoonan viikkotavoittavuudellaan. Radio ja digitaalinen audio tarjoavatkin kauttamme markkinointiisi massiivisen tavoittavuuden. Laaja kanavavalikkomme mahdollistaa massaviestimisen lisäksi tarkempien kohderyhmien puhuttelun niin FM- kuin digiaudion alustoilla. Voit kohdentaa viestisi monipuolisesti, ja kampanjasuunnittelutiimimme auttaa sinua optimoimaan audiokampanjasi toiveidesi mukaan, jotta inspiroit kohderyhmääsi ostofunnelin kaikissa vaiheissa.
Ohessa muutama ostokohderyhmämme.

BM Naiset

Hyvä ja toimiva arki
Kohderyhmän arkea rytmittävät työ, perhe, koti ja harrastukset.

Ostokäyttäytyminen
Kohderyhmän edustajat ovat hyvin toimeentulevia henkilöitä, jotka arvostavat ostamisen helppoutta. Profiilidatan mukaan kohderyhmä vastaa talouden päivittäisostopäätöksistä.

Kohderyhmä on kokeilunhaluinen ja huomioi hankinnoissaan myös muiden suositukset. Kohderyhmä panostaa erityisesti hyvinvointiin, harrastuksiin, matkailuun ja kodin hankintoihin.

Viikkotavoittavuutemme kohderyhmässä BM Naiset

Radio*846 000 (33 %)
Digitaalinen kuuntelu310 000 (12 %)
Digi240 000 (10 %)
Some986 000 (39 %)

Suluissa tavoittavuutemme kohderyhmästä per mainittu jakelukanava.
*) Kohderyhmän viikkotavoittavuus BM Naiset -paketilla.
Tutkimusdata ei huomioi sukupuolen moninaisuutta.

Lähteet:
Radio: Audioplanner KRT 3/2023
Sosiaalinen media: Facebook, Instagram, Emplifi
Digitaalinen audio: 3-4/2023, freqv. 1, AdsWizz
Verkkosivut 3-4/2023 Google Analytics
Toinen PHD Finland kampanjatietokanta, +100 K € kampanjat (n. 400 kampanjaa)
2012-2021 Dagmar ROMI benchmark meta-analyysi

2 544 000

Kohderyhmän koko

7t 45min

Kuunteluaika viikossa

BM Ostovoimaiset

Laatu ja elämykset
Taloudellisesti huoleton, työelämässä oleva kohderyhmä, jolla on aikaa ja rahaa panostaa itseensä. Lapset ovat lentäneet pesästä, lainat on jokseenkin maksettu ja on varaa sijoittaa vapaa-ajan asuntoon, veneeseen tai lasten ensiasuntoon. Matkustellaan, harrastetaan, satsataan hyvinvointiin ja hemmotteluun.

Ostokäyttäytyminen
Profiilissa korostuu erittäin ostovoimainen, valveutunut ja kokeilunhaluinen kohderyhmä, joka panostaa omaan terveyteen ja hyvinvointiin. Aikaa riittää kulttuurille ja matkailuun, pienet elämykset ja itsensä hemmottelu arjessa tuovat myös mielihyvää.

Viikkotavoittavuutemme kohderyhmässä 45–74 vuotiaat

Radio*910 000 (42%)
Digitaalinen kuuntelu 290 000 (14 %)
Digi210 000 (10 %)
Some748 000 (44 %)

Suluissa tavoittavuutemme kohderyhmästä per mainittu jakelukanava.
*) Kohderyhmän viikkotavoittavuus Ostovoimaiset -paketilla. Somen tavoittavuus mitattu ikäryhmässä 45-64+ vuotiaat.

Lähteet:
Radio: Audioplanner KRT 3/2023
Sosiaalinen media: Facebook, Instagram, Emplifi
Digitaalinen audio: 3-4/2023, freqv. 1, AdsWizz
Verkkosivut 3-4/2023 Google Analytics
Toinen PHD Finland kampanjatietokanta, +100 K € kampanjat (n. 400 kampanjaa)
2012-2021 Dagmar ROMI benchmark meta-analyysi

2 238 000

Kohderyhmän koko

10t 15min

Kuunteluaika viikossa

BM Miehet

Ostaminen on investointi
Perheen investointien suunnitteluun vaikuttava kohderyhmä, jonka elämä on pääosin vakiintunutta ja omaan hyvinvointiin ollaan valmiita panostamaan.

Ostokäyttäytyminen
Profiilissa korostuu harkitseva kuluttaja, jolla on talous hyvällä mallilla. Kohderyhmä on valmis panostamaan hyvinvointiin – kuntoilu, ystävät, kulttuuritapahtumat, matkat ja kulinarismi ovat lähellä sydäntä. Kohderyhmä on myös kokeilunhaluinen – vertailut, testitulokset ja muiden kokemukset saavat kokeilemaan uusia asioita.

Viikkotavoittavuutemme kohderyhmässä BM Miehet

Radio*585 000 (24 %)
Digitaalinen kuuntelu320 000 (13 %)
Digi170 000 (7 %)
Some714 000 (30 %)

Suluissa tavoittavuutemme kohderyhmästä per mainittu jakelukanava.
*) Kohderyhmän viikkotavoittavuus BM Miehet -paketilla
Tutkimusdata ei huomioi sukupuolen moninaisuutta.

Lähteet:
Radio: Audioplanner KRT 3/2023
Sosiaalinen media: Facebook, Instagram, Emplifi
Digitaalinen audio: 3-4/2023, freqv. 1, AdsWizz
Verkkosivut 3-4/2023 Google Analytics
Toinen PHD Finland kampanjatietokanta, +100 K € kampanjat (n. 400 kampanjaa)
2012-2021 Dagmar ROMI benchmark meta-analyysi

2 468 000

Kohderyhmän koko

8t 30min

Kuunteluaika viikossa

Milleniaalit

Maailma on avoin
Kohderyhmä koostuu alle 35-vuotiaista, joille maailma on avoin, ja jotka arvostavat nopeasti hahmotettavaa ja keskustelevaa viestintää.

Ostokäyttäytyminen
Profiilissa korostuu erittäin tiedostava kuluttaja, joka vertailee aktiivisesti ja kokeilee mielellään uutta. Kohderyhmä panostaa omaan hyvinvointiin, kodin viihtyvyyteen ja matkoihin, ja arvostaa ostamisen helppoutta ja nopeutta. Vaikuttajilla on merkittävä rooli ostopäätösten tekoon, samastumisen tunne ohjaa ajattelua harkintavaiheessa. Kohderyhmä seuraa globaaleja trendejä niin pukeutumisessa, ruokavaliossa, vapaa-ajanviettotavoissa kuin matkailussakin.

Viikkotavoittavuutemme kohderyhmässä 15-34 vuotiaat

Radio*259 000 (20 %)
Digitaalinen kuuntelu180 000 (14 %)
Digi90 000 (7 %)
Some510 000 (30 %)

Suluissa tavoittavuutemme kohderyhmästä per mainittu jakelukanava.
*) Kohderyhmän tavoittavuus Milleniaalit -paketilla. Somen tavoittavuus mitattu ikäryhmässä 18-34 vuotiaat.

Lähteet:
Radio: Audioplanner KRT 3/2023
Sosiaalinen media: Facebook, Instagram, Emplifi
Digitaalinen audio: 3-4/2023, freqv. 1, AdsWizz
Verkkosivut 3-4/2023 Google Analytics
Toinen PHD Finland kampanjatietokanta, +100 K € kampanjat (n. 400 kampanjaa)
2012-2021 Dagmar ROMI benchmark meta-analyysi

1 307 000

Kohderyhmän koko

5t 35min

Kuunteluaika viikossa

Tutustu asiakkaidemme menestystarinoihin

Menestystarinat