Verkkosivut saavat pian uuden ulkoasun. Lue lisää uudesta yritysbrändistämme täältä.
Kohdeyleisöt
Suomalaiset viettävät yli viidenneksen mediapäivästään audion parissa. Ääni tarjoaa kattavan tavoittavuuden lisäksi keinon päästä lähelle ihmistä – tutun tunnarin ensimmäinen sekunti tai tunnistettava nopea ääniefekti herättävät brändiisi yhdistyvät henkilökohtaiset muistot ja mielikuvat välittömästi. Tässä piilee äänen voima. Audiomainonta osana markkinointikakkua tehostaa myös muiden medioiden tehoa mm. nostaen kokonaishuomioarvoa (+15 %) ja Total ROMia (+56 %).
Bauer Media on kaupallisen radion markkinajohtaja yli 3 miljoonan viikkotavoittavuudellaan. Radio ja digitaalinen audio tarjoavatkin kauttamme markkinointiisi massiivisen tavoittavuuden. Laaja kanavavalikkomme mahdollistaa massaviestimisen lisäksi tarkempien kohderyhmien puhuttelun niin FM- kuin digiaudion alustoilla. Voit kohdentaa viestisi monipuolisesti, ja kampanjasuunnittelutiimimme auttaa sinua optimoimaan audiokampanjasi toiveidesi mukaan, jotta inspiroit kohderyhmääsi ostofunnelin kaikissa vaiheissa.
Ohessa muutama ostokohderyhmämme.
Laatu ja elämykset
Taloudellisesti huoleton, työelämässä oleva kohderyhmä, jolla on aikaa ja rahaa panostaa itseensä. Lapset ovat lentäneet pesästä, lainat on jokseenkin maksettu ja on varaa sijoittaa vapaa-ajan asuntoon, veneeseen tai lasten ensiasuntoon. Matkustellaan, harrastetaan, satsataan hyvinvointiin ja hemmotteluun.
Ostokäyttäytyminen
Profiilissa korostuu erittäin ostovoimainen, valveutunut ja kokeilunhaluinen kohderyhmä, joka panostaa omaan terveyteen ja hyvinvointiin. Aikaa riittää kulttuurille ja matkailuun, pienet elämykset ja itsensä hemmottelu arjessa tuovat myös mielihyvää.
Viikkotavoittavuutemme kohderyhmässä 45–74 vuotiaat
Radio* | 910 000 (42%) |
Digitaalinen kuuntelu | 290 000 (14 %) |
Digi | 210 000 (10 %) |
Some | 748 000 (44 %) |
Suluissa tavoittavuutemme kohderyhmästä per mainittu jakelukanava.
*) Kohderyhmän viikkotavoittavuus Ostovoimaiset -paketilla. Somen tavoittavuus mitattu ikäryhmässä 45-64+ vuotiaat.
Lähteet:
Radio: Audioplanner KRT 3/2023
Sosiaalinen media: Facebook, Instagram, Emplifi
Digitaalinen audio: 3-4/2023, freqv. 1, AdsWizz
Verkkosivut 3-4/2023 Google Analytics
Toinen PHD Finland kampanjatietokanta, +100 K € kampanjat (n. 400 kampanjaa)
2012-2021 Dagmar ROMI benchmark meta-analyysi
Kohderyhmän koko
Kuunteluaika viikossa
Maailma on avoin
Kohderyhmä koostuu alle 35-vuotiaista, joille maailma on avoin, ja jotka arvostavat nopeasti hahmotettavaa ja keskustelevaa viestintää.
Ostokäyttäytyminen
Profiilissa korostuu erittäin tiedostava kuluttaja, joka vertailee aktiivisesti ja kokeilee mielellään uutta. Kohderyhmä panostaa omaan hyvinvointiin, kodin viihtyvyyteen ja matkoihin, ja arvostaa ostamisen helppoutta ja nopeutta. Vaikuttajilla on merkittävä rooli ostopäätösten tekoon, samastumisen tunne ohjaa ajattelua harkintavaiheessa. Kohderyhmä seuraa globaaleja trendejä niin pukeutumisessa, ruokavaliossa, vapaa-ajanviettotavoissa kuin matkailussakin.
Viikkotavoittavuutemme kohderyhmässä 15-34 vuotiaat
Radio* | 259 000 (20 %) |
Digitaalinen kuuntelu | 180 000 (14 %) |
Digi | 90 000 (7 %) |
Some | 510 000 (30 %) |
Suluissa tavoittavuutemme kohderyhmästä per mainittu jakelukanava.
*) Kohderyhmän tavoittavuus Milleniaalit -paketilla. Somen tavoittavuus mitattu ikäryhmässä 18-34 vuotiaat.
Lähteet:
Radio: Audioplanner KRT 3/2023
Sosiaalinen media: Facebook, Instagram, Emplifi
Digitaalinen audio: 3-4/2023, freqv. 1, AdsWizz
Verkkosivut 3-4/2023 Google Analytics
Toinen PHD Finland kampanjatietokanta, +100 K € kampanjat (n. 400 kampanjaa)
2012-2021 Dagmar ROMI benchmark meta-analyysi
Kohderyhmän koko
Kuunteluaika viikossa