Käännä älylaitteesi vaakatasoon
Kohdeyleisöt
Suomalaiset viettävät yli viidenneksen mediapäivästään audion parissa. Ääni tarjoaa kattavan tavoittavuuden lisäksi keinon päästä lähelle ihmistä – tutun tunnarin ensimmäinen sekunti tai tunnistettava nopea ääniefekti herättävät brändiisi yhdistyvät henkilökohtaiset muistot ja mielikuvat välittömästi. Tässä piilee äänen voima. Audiomainonta osana markkinointikakkua tehostaa myös muiden medioiden tehoa mm. nostaen kokonaishuomioarvoa (+15 %) ja Total ROMia (+56 %).
Bauer Media on kaupallisen radion markkinajohtaja yli 3 miljoonan viikkotavoittavuudellaan. Radio ja digitaalinen audio tarjoavatkin kauttamme markkinointiisi massiivisen tavoittavuuden. Laaja kanavavalikkomme mahdollistaa massaviestimisen lisäksi tarkempien kohderyhmien puhuttelun niin FM- kuin digiaudion alustoilla. Voit kohdentaa viestisi monipuolisesti, ja kampanjasuunnittelutiimimme auttaa sinua optimoimaan audiokampanjasi toiveidesi mukaan, jotta inspiroit kohderyhmääsi ostofunnelin kaikissa vaiheissa.
Ohessa muutama ostokohderyhmämme.
Hyvä ja toimiva arki
Kohderyhmän arkea rytmittävät työ, perhe, koti ja harrastukset.
Ostokäyttäytyminen
Kohderyhmän edustajat ovat hyvin toimeentulevia henkilöitä, jotka arvostavat ostamisen helppoutta. Profiilidatan mukaan kohderyhmä vastaa talouden päivittäisostopäätöksistä.
Kohderyhmä on kokeilunhaluinen ja huomioi hankinnoissaan myös muiden suositukset. Kohderyhmä panostaa erityisesti hyvinvointiin, harrastuksiin, matkailuun ja kodin hankintoihin.
Viikkotavoittavuutemme kohderyhmässä BM Naiset
Radio* | 846 000 (33 %) |
Digitaalinen kuuntelu | 310 000 (12 %) |
Digi | 240 000 (10 %) |
Some | 986 000 (39 %) |
Suluissa tavoittavuutemme kohderyhmästä per mainittu jakelukanava.
*) Kohderyhmän viikkotavoittavuus BM Naiset -paketilla.
Tutkimusdata ei huomioi sukupuolen moninaisuutta.
Lähteet:
Radio: Audioplanner KRT 3/2023
Sosiaalinen media: Facebook, Instagram, Emplifi
Digitaalinen audio: 3-4/2023, freqv. 1, AdsWizz
Verkkosivut 3-4/2023 Google Analytics
Toinen PHD Finland kampanjatietokanta, +100 K € kampanjat (n. 400 kampanjaa)
2012-2021 Dagmar ROMI benchmark meta-analyysi
Kohderyhmän koko
Kuunteluaika viikossa
Laatu ja elämykset
Taloudellisesti huoleton, työelämässä oleva kohderyhmä, jolla on aikaa ja rahaa panostaa itseensä. Lapset ovat lentäneet pesästä, lainat on jokseenkin maksettu ja on varaa sijoittaa vapaa-ajan asuntoon, veneeseen tai lasten ensiasuntoon. Matkustellaan, harrastetaan, satsataan hyvinvointiin ja hemmotteluun.
Ostokäyttäytyminen
Profiilissa korostuu erittäin ostovoimainen, valveutunut ja kokeilunhaluinen kohderyhmä, joka panostaa omaan terveyteen ja hyvinvointiin. Aikaa riittää kulttuurille ja matkailuun, pienet elämykset ja itsensä hemmottelu arjessa tuovat myös mielihyvää.
Viikkotavoittavuutemme kohderyhmässä 45–74 vuotiaat
Radio* | 910 000 (42%) |
Digitaalinen kuuntelu | 290 000 (14 %) |
Digi | 210 000 (10 %) |
Some | 748 000 (44 %) |
Suluissa tavoittavuutemme kohderyhmästä per mainittu jakelukanava.
*) Kohderyhmän viikkotavoittavuus Ostovoimaiset -paketilla. Somen tavoittavuus mitattu ikäryhmässä 45-64+ vuotiaat.
Lähteet:
Radio: Audioplanner KRT 3/2023
Sosiaalinen media: Facebook, Instagram, Emplifi
Digitaalinen audio: 3-4/2023, freqv. 1, AdsWizz
Verkkosivut 3-4/2023 Google Analytics
Toinen PHD Finland kampanjatietokanta, +100 K € kampanjat (n. 400 kampanjaa)
2012-2021 Dagmar ROMI benchmark meta-analyysi
Kohderyhmän koko
Kuunteluaika viikossa
Ostaminen on investointi
Perheen investointien suunnitteluun vaikuttava kohderyhmä, jonka elämä on pääosin vakiintunutta ja omaan hyvinvointiin ollaan valmiita panostamaan.
Ostokäyttäytyminen
Profiilissa korostuu harkitseva kuluttaja, jolla on talous hyvällä mallilla. Kohderyhmä on valmis panostamaan hyvinvointiin – kuntoilu, ystävät, kulttuuritapahtumat, matkat ja kulinarismi ovat lähellä sydäntä. Kohderyhmä on myös kokeilunhaluinen – vertailut, testitulokset ja muiden kokemukset saavat kokeilemaan uusia asioita.
Viikkotavoittavuutemme kohderyhmässä BM Miehet
Radio* | 585 000 (24 %) |
Digitaalinen kuuntelu | 320 000 (13 %) |
Digi | 170 000 (7 %) |
Some | 714 000 (30 %) |
Suluissa tavoittavuutemme kohderyhmästä per mainittu jakelukanava.
*) Kohderyhmän viikkotavoittavuus BM Miehet -paketilla
Tutkimusdata ei huomioi sukupuolen moninaisuutta.
Lähteet:
Radio: Audioplanner KRT 3/2023
Sosiaalinen media: Facebook, Instagram, Emplifi
Digitaalinen audio: 3-4/2023, freqv. 1, AdsWizz
Verkkosivut 3-4/2023 Google Analytics
Toinen PHD Finland kampanjatietokanta, +100 K € kampanjat (n. 400 kampanjaa)
2012-2021 Dagmar ROMI benchmark meta-analyysi
Kohderyhmän koko
Kuunteluaika viikossa
Maailma on avoin
Kohderyhmä koostuu alle 35-vuotiaista, joille maailma on avoin, ja jotka arvostavat nopeasti hahmotettavaa ja keskustelevaa viestintää.
Ostokäyttäytyminen
Profiilissa korostuu erittäin tiedostava kuluttaja, joka vertailee aktiivisesti ja kokeilee mielellään uutta. Kohderyhmä panostaa omaan hyvinvointiin, kodin viihtyvyyteen ja matkoihin, ja arvostaa ostamisen helppoutta ja nopeutta. Vaikuttajilla on merkittävä rooli ostopäätösten tekoon, samastumisen tunne ohjaa ajattelua harkintavaiheessa. Kohderyhmä seuraa globaaleja trendejä niin pukeutumisessa, ruokavaliossa, vapaa-ajanviettotavoissa kuin matkailussakin.
Viikkotavoittavuutemme kohderyhmässä 15-34 vuotiaat
Radio* | 259 000 (20 %) |
Digitaalinen kuuntelu | 180 000 (14 %) |
Digi | 90 000 (7 %) |
Some | 510 000 (30 %) |
Suluissa tavoittavuutemme kohderyhmästä per mainittu jakelukanava.
*) Kohderyhmän tavoittavuus Milleniaalit -paketilla. Somen tavoittavuus mitattu ikäryhmässä 18-34 vuotiaat.
Lähteet:
Radio: Audioplanner KRT 3/2023
Sosiaalinen media: Facebook, Instagram, Emplifi
Digitaalinen audio: 3-4/2023, freqv. 1, AdsWizz
Verkkosivut 3-4/2023 Google Analytics
Toinen PHD Finland kampanjatietokanta, +100 K € kampanjat (n. 400 kampanjaa)
2012-2021 Dagmar ROMI benchmark meta-analyysi
Kohderyhmän koko
Kuunteluaika viikossa