×
    /
    Käännä älylaitteesi vaakatasoon
    Skip to content

    Bauer Media

    Jotta maailma kuulostaisi paremmalta.

    • Strategia
    • Palvelut
      • Go back
      • Mitä palveluja tarjoamme?

        Tarjoamme asiakkaillemme mitattavaa liiketoiminnallista hyötyä audion keinoin.

      • Total Audio
      • Radiomainonta
      • Digitaalinen audio - audioXi
      • Audiomainonta retail mediassa - Retail Audio
      • BAD Agency
    • Lounge
    • Mainostajalle
      • Go back
      • Mitä tarjoamme mainostajalle?

        Kanssamme vaikutat tunteisiin ja ostopäätöksiin audion keinoin.

      • Kohdeyleisöt
      • Caset
      • Kanavat
      • Hinnastot ja aineisto-ohjeet
    • Yritys
      • Go back
      • Mitä on Bauer Media?

        Olemme audiobisneksen suunnannäyttäjä ja kaupallisen radion markkinajohtaja.

      • Yhteystiedot
      • Avoimet työpaikat
      • Tiedotteet
      • Media Kit
    • Hae
    • Ota yhteyttä
    • Mitä palveluja tarjoamme?

      Tarjoamme asiakkaillemme mitattavaa liiketoiminnallista hyötyä audion keinoin.

      • Total Audio
      • Radiomainonta
      • Digitaalinen audio - audioXi
      • Audiomainonta retail mediassa - Retail Audio
      • BAD Agency
    • Mitä tarjoamme mainostajalle?

      Kanssamme vaikutat tunteisiin ja ostopäätöksiin audion keinoin.

      • Kohdeyleisöt
      • Caset
      • Kanavat
      • Hinnastot ja aineisto-ohjeet
    • Mitä on Bauer Media?

      Olemme audiobisneksen suunnannäyttäjä ja kaupallisen radion markkinajohtaja.

      • Yhteystiedot
      • Avoimet työpaikat
      • Tiedotteet
      • Media Kit

    Yleiset myyntiehdot

    Myynti- ja toimitusehdot

    Myymme mainosaikaa/-tilaa tasapuolisesti kaikille mainostajille, jotka sitoutuvat noudattamaan Bauer Median myyntiehtoja. Mainosaikaa/-tilaa ostanut mainostaja ei ole oikeutettu myymään sitä edelleen kolmannelle osapuolelle.

    Pidätämme oikeuden ilman korvausvelvollisuutta mainoksen siirtämiseen tai tehtyjen aikavarausten peruuttamiseen, mikäli erityiset syyt sitä vaativat. Ilmoitamme tästä mainostajalle välittömästi ja pyrimme antamaan tilalle uuden, entistä mahdollisimman hyvin vastaavan lähetysajan/-paikan.

    Mainostaja vastaa mainosaineiston sisällöstä ja aineiston omistus- ja käyttöoikeuden hankkimisesta.

    Radiomainonnan ostotavat

    Tarjoamme kaksi vaihtoehtoista ostotapaa valtakunnallisiin kampanjatarpeisiin: spotti- ja kontaktikampanjat.

    Kontaktikampanjat

    • BM FM kontakti CPT 3,70 € / 9+
    • BM Total Audio CPT 5,20 € / 9+
    • Kontaktikauppa on kelluvaa mainosaikaa klo 06-24 välillä
    • Kampanja-aika on minimissään seitsemän vuorokautta
    • Bauer Medialla on oikeus rajoittaa myytävissä olevan kontaktikaupan määrää

    Spottikampanjat

    Spottikampanjoita voi ostaa kanavakohtaisesti tai valmiiksi räätälöityinä kanavapaketteina:

    • BM Milleniaalit. Kohderyhmä koostuu alle 35-vuotiaista, joille maailma on avoin ja jotka arvostavat nopeasti hahmotettavaa ja keskustelevaa viestintää.
    • BM Ostovoimaiset. Kohderyhmän hankintoja ohjaavat laatu ja elämykset. Nämä nautiskelijat ovat usein kauppojen parhaita asiakkaita. Uutuudet kiinnostavat ja suosittelut aktivoivat harkitsemaan hankintoja.

    Radiomainonnan hinnoittelu

    Kohdennetun kampanjoinnin mainosspotin hinta määräytyy blokkikohtaisen sijoittelun ja toistomäärien mukaan.

    • Hinnoittelun lähtökohtana määrittelemme 29.1.2024 alk. 26-30s pituiselle mainosspotille.

    Bauer Median kanavien spottiostamisen ja kanavapakettien bruttohinnat ovat Telmarin Audioplanner-radiosuunnitteluohjelmistosta.

    Saat tarpeisiisi sopivan kontaktikauppatarjouksen taitavilta kampanjasuunnittelijoiltamme osoitteesta: kampanja@bauermedia.fi

    Määräpaikkakorotus

    • Top & Tail +10 %
    • First in Break +20 %/li>
    • Kampanja voi sisältää viisi eri spottitoteutusta.

    Indeksit

    Bauer Medialla on käytössään indeksikaudet BM FM kontaktikelluvalle tuotteelle. Indeksikaudet eivät koske kiinteää ostotapaa eikä BM Total Audio tuotetta. Indeksit: Tammi-helmikuu 100, maaliskuu 105, huhtikuu 110, touko-kesäkuu 115, heinäkuu 110, elokuu 100, syys-lokakuu 105, marraskuu 110 ja joulukuu 100

    Mainosten sisältö ja mainosmateriaali

    Bauer Media on sitoutunut noudattamaan toiminnassaan Kansainvälisen kauppakamarin (ICC) markkinointisääntöjä, Mainonnan eettisen neuvoston hyvää markkinointitapaa koskevia periaatteita sekä Journalistin ohjeita.

    Mainostaja vastaa siitä, että mainos on soveltuvan lainsäädännön, viranomaisten määräysten sekä edellä mainittujen itsesääntelyohjeiden mukainen. Mainostaja vastaa mainosmateriaalin kaikista käyttöoikeusmaksuista sekä kolmannelle osapuolelle maksettavista kustannuksista.

    Bauer Medialla on oikeus ilman korvausvelvollisuutta kieltäytyä mainosten esittämisestä, mikäli mainokset eivät ole näiden vaatimusten mukaisia.

    Lakisääteiseen infotekstiin myönnämme enimmillään 15 sekuntia veloituksetonta aikaa. Varsinaisen mainossisällön tulee olla pidempi kuin veloituksettoman osan. Infotekstin tulee olla selkeästi sijoitettuna spotin loppuun eikä sitä ajeta erillisenä spottina.

    Lääkemainokset on toimitettava ennakkotarkastettavaksi Lääkemainonnan tarkastusvaliokunnalle mainostajan toimesta.

    Tuotteet ja palvelut, joita ei saa mainostaa

    • Väkevät alkoholijuomat (yli 22 promillea)
    • Tupakkavalmisteet
    • Vain lääkärin määräyksellä saatavat lääkkeet tai lääkehoidot

    Tuotteet ja palvelut, joiden mainonnassa on rajoituksia:

    • Mietoja alkoholijuomia (max 22 promillea) saa mainostaa klo 22.00 – 7.00 välisenä aikana
    • K18 -tuotteita saa mainostaa klo 23.00 jälkeen
    • Lapsille sopimaton mainonta lähetetään klo 21.00 jälkeen.

    Bauer Medialla on ilman korvausvelvollisuutta oikeus siirtää mainos lähetettäväksi edellä mainittujen aikarajoitusten mukaisesti.

    Yhteistoimintapalkkio

    Yhteistoimintapalkkio suoritetaan Bauer Media Oy:n hyväksymille tahoille, jotka sitoutuvat noudattamaan myynti- ja toimitusehtoja. Yhteistoimintapalkkio on mediatoimistoille 15 prosenttia.

    Tarjouksen voimassaolo ja kampanjan vahvistaminen

    • Tarjous on voimassa 30 päivää tarjouksen päivämäärästä.
    • Vahvistettua kampanjaa ja sen ajoaikoja voidaan muuttaa seitsemän työpäivää ennen kampanjan aloituspäivää.
    • Mikäli spottipituudet aiheuttavat muutoksia kampanjaan, muutokset tehdään säilyttämällä vahvistettu alkuperäinen budjetti. Nämä muutokset on tehtävä 2 vuorokautta ennen kampanjan aloituspäivämäärää.
    • Laskutamme kampanjan alkuperäisen vahvistuksen mukaisesti mikäli spottia ei toimiteta 2 vuorokautta ennen kampanjan aloitusta.

    MUUTOKSET VAHVISTETTUUN KAMPANJAAN

    Perimme lisämaksun kampanjan nettohinnan lisäksi á 295 € / muutos + alv 25,5 %, jonka laskutamme erikseen.

    • Vahvistettuun kampanjaan voi tehdä yhden muutoksen veloituksetta.

    Perimme lisämaksun muista muutoksista joita voivat olla esimerkiksi:

    • uusien spottien tai spottipituuksien lisäys tai vaihto, sekä vahvistetun kampanjasuunnitelman muutos.
    • kampanjan keskeytys ja toistojen siirto sovittuun myöhempään ajankohtaan
    • laskutamme jo pyörineet toistot
    • laskutamme päivitetyn kampanjan erikseen, vähintään alkuperäisen vahvistetun nettosumman mukaisesti
    • huomaathan, että kampanja veloitetaan täysimääräisenä mikäli toistoja ei siirretä uuteen ajankohtaan

    Vahvistetun kampanjan peruutus

    Veloitamme allekirjoitetun kampanjasopimuksen purkamisesta peruutusmaksun 25 prosenttia, joka lasketaan kampanjan vahvistetusta nettoarvosta.

    Mikäli vahvistetun kampanjan peruutus tapahtuu alle seitsemän vuorokautta ennen kampanjan alkua, veloitamme peruutusmaksun täysimääräisesti kampanjan vahvistetusta nettoarvosta.

    Maksuehdot

    Laskutus kampanjan alkaessa, maksuehto 14 päivää netto. Laskua koskevat huomautukset tulee tehdä kahdeksan vuorokauden kuluessa laskun päiväyksestä. Viivästyskorko on kahdeksan prosenttia. Laskutus- ja käsittelymaksu 20 euroa (ei sis. alv 25,5 %).

    Bauer Median laskut lähtevät ensisijaisesti verkkolaskuna. Jos yrityksellä ei ole mahdollisuutta vastaanottaa verkkolaskuja, laskut lähetetään sähköpostitse asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Hyväksymällä tarjouksen asiakas hyväksyy myös tämän laskutuskäytännön.

    Oikeus käyttää mainoksia

    Bauer Medialla on halutessaan oikeus käyttää asiakkaan toimittamaa mainosmateriaalia koulutus-, tutkimus- ja esittelykäytössä sekä omilla internet-sivuilla mikäli mainostaja ei sitä kirjallisesti kiellä.

    Digiaudiokampanjan hyvityskäytäntö

    Asiakas on oikeutettu hyvitykseen, mikäli digiaudiokampanja on päättymishetkellä suorittanut alle 95 prosenttia asiakkaalle luvatusta määrästä. Hyvitys tapahtuu seuraavan digiaudiokampanjan yhteydessä. Hyvitys vastaa ajamatta jääneiden mainosten arvoa.

    Jotta maailma kuulostaisi paremmalta.

    Ota yhteyttä

    Kaapelitehdas
    Tallberginkatu 1 C
    00180 Helsinki
     
    info@bauermedia.fi

    Seuraa

    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • Linkedin

    Bauer Media Group - See International Website

    • Speak Up
    • Tietosuojaseloste
    • Rekisteriseloste
    Back to top