×
    /
    Käännä älylaitteesi vaakatasoon
    Skip to content

    Bauer Media

    Jotta maailma kuulostaisi paremmalta.

    • Strategia
    • Palvelut
      • Go back
      • Mitä palveluja tarjoamme?

        Tarjoamme asiakkaillemme mitattavaa liiketoiminnallista hyötyä audion keinoin.

      • Radiomainonta
      • Total Audio
      • Digitaalinen audio - audioXi
      • BAD Agency
    • Lounge
    • Mainostajalle
      • Go back
      • Mitä tarjoamme mainostajalle?

        Kanssamme vaikutat tunteisiin ja ostopäätöksiin audion keinoin.

      • Kohdeyleisöt
      • Caset
      • Kanavat
      • Hinnastot ja aineisto-ohjeet
    • Yritys
      • Go back
      • Mitä on Bauer Media?

        Olemme audiobisneksen suunnannäyttäjä ja kaupallisen radion markkinajohtaja.

      • Yhteystiedot
      • Avoimet työpaikat
      • Tiedotteet
      • Media Kit
    • Hae
    • Ota yhteyttä
    • Mitä palveluja tarjoamme?

      Tarjoamme asiakkaillemme mitattavaa liiketoiminnallista hyötyä audion keinoin.

      • Radiomainonta
      • Total Audio
      • Digitaalinen audio - audioXi
      • BAD Agency
    • Mitä tarjoamme mainostajalle?

      Kanssamme vaikutat tunteisiin ja ostopäätöksiin audion keinoin.

      • Kohdeyleisöt
      • Caset
      • Kanavat
      • Hinnastot ja aineisto-ohjeet
    • Mitä on Bauer Media?

      Olemme audiobisneksen suunnannäyttäjä ja kaupallisen radion markkinajohtaja.

      • Yhteystiedot
      • Avoimet työpaikat
      • Tiedotteet
      • Media Kit

    Radion kuuntelu on kasvanut koronavirusepidemian aikana

    26. maaliskuuta 2020

    Koronavirus muutti arkeamme nopeasti ja yllättäen. Bauer Media selvitti, miten muutokset vaikuttavat median käyttöön. Paneelitutkimuksen perusteella median parissa vietetty aika on kasvanut. Mediavalikko on säilynyt pääpiirteissään samana ja tuttujen medioiden parissa vietetään entistä enemmän aikaa. Radion kuuntelu on kasvanut etenkin etätyötä tekevillä.  

    Radion kuuntelu on tutkimuksen mukaan etätöitä tekevillä kiinteä osa päivää. ”Tutut rutiinit ohjaavat tuttujen radiokanavien pariin. Etätyötä tekevistä peräti 24 prosenttia on lisännyt radion kuunteluaan. Kaikista vastaajista viidenneksellä kuuntelu on lisääntynyt ja 70 prosentilla pysynyt ennallaan”, kommentoi tuloksia Bauer Median tutkimus- ja kehityspäällikkö Irmeli Ekholm.

    Koronaviruksen aiheuttama poikkeustila näkyy kasvuna myös Bauer Median radioiden digitaalisessa kuuntelussa. Viikolla 12 digitaalinen kuuntelu kasvoi viikon jokaisena päivänä. ”Kanaviamme kuunneltiin digitaalisesti lähes miljoona kertaa ja eri ihmisten tavoittavuus kasvoi 10 prosenttia”, kommentoi Ekholm. ”Erityinen kasvu osui viikonloppuun, jolloin kuuntelukerrat ja -tunnit sekä eri ihmisten tavoittavuus kasvoivat peräti 20 prosenttia alkuvuoden viikonloppujen kuunteludataan verrattuna ”, hän täydentää.

    Bauer Media on huomioinut poikkeuksellisen tilanteen myös sisältötekemisessä. Suomen suurin kaupallinen radiokanava, Radio Nova, muutti ohjelmakarttansa. ”Me elämme tätä hetkeä yhdessä kuuntelijoidemme kanssa. Lähetyksissä jaetaan nyt paljon kuuntelijoiden fiiliksiä ja viestejä ympäri Suomen”, kommentoi Radio Novan kanavapäällikkö Niina Jokiaho. ”Radio Novan Päivässä Esko Eerikäinen välittää terveisiä niin isovanhemmille, kummeille kuin muillekin rakkaille, joita ei nyt pääse tapaamaan. Suomen Suurin Karaoke lauletaan yhdessä joka arkipäivä Eskon ja artistin johdolla. Radio Novan Illassa puolestaan kootaan yhteen päivän positiiviset uutiset ihmisten elämässä”, täydentää Jokiaho.

     

    Tutkimuslähteet:

    Muutokset median käytössä: Bauer Media RAM-paneeli, 20-23.3.2020,  N=615

    Digitaalinen radion kuuntelu:  Adswizz Audiometrix, vko 12/2020

     

    Kyselyt ja haastattelupyynnöt:

    Sami Tenkanen, toimitusjohtaja

    puh. 040 045 5635

    sami.tenkanen@bauermedia.fi

     

    Satu Sinisalo, B2B Marketing & Sales Development Manager

    puh. 040 132 8777

    satu.sinisalo@bauermedia.fi

    Bauer Median audiomainonta soi pian Gigantin myymäläverkostossa  

    Bauer Median audiomainonta soi pian Gigantin myymäläverkostossa  

    30.4.2025

    Clear Channel Europe on nyt Bauer Media Outdoor

    Clear Channel Europe on nyt Bauer Media Outdoor

    1.4.2025

    Bauer Median audiomainonta laajenee Tokmannin valtakunnalliseen myymäläverkostoon

    Bauer Median audiomainonta laajenee Tokmannin valtakunnalliseen myymäläverkostoon

    20.3.2025

    Bauer Median ja STT:n tekoälyradiouutiset palkittiin Suuri Journalistipalkinto -kisassa vuoden uudistajana

    Bauer Median ja STT:n tekoälyradiouutiset palkittiin Suuri Journalistipalkinto -kisassa vuoden uudistajana

    12.3.2025

    Jotta maailma kuulostaisi paremmalta.

    Ota yhteyttä

    Kaapelitehdas
    Tallberginkatu 1 C
    00180 Helsinki
     
    info@bauermedia.fi

    Seuraa

    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • Linkedin

    Bauer Media Group - See International Website

    • Speak Up
    • Tietosuojaseloste
    • Rekisteriseloste
    Back to top