Verkkosivut saavat pian uuden ulkoasun. Lue lisää uudesta yritysbrändistämme täältä.

Audiomarkkinassa

Uuden edessä, odotukset korkealla!

22. joulukuuta 2021

Sami Tenkanen, Toimitusjohtaja

Vuosi 2021 alkaa olla lopuillaan. Radio on selvinnyt pandemia-ajasta tänä vuonna monia muita medioita paremmin, ja ajatukset ensi vuodesta ovat toiveikkaat.

Vuosi 2021 on ollut monilta osin edelleen haasteita täynnä, mutta samaan aikaan merkittävästi edeltäjäänsä parempi. Radio oli tämän vuoden aikana parhaiten pandemiavaikutuksista takaisin tasolleen nousseiden medioiden joukossa. Uskoisin tämän johtuneen ensisijaisesti siitä, että kaupallinen radio on historiansa aikana oppinut olemaan ketterä ja mukautumiskykyinen, samalla kuitenkin omiin vahvuuksiinsa uskova ja omien vahvuuksiensa johdosta tärkeä ja merkityksellinen sekä kuuntelijoille että mainostaja-asiakkaille.

Viimeisen 18 kuukauden aikana olemme oppineet valtavasti uusia toimintatapoja. Tiedämme nyt paljon enemmän myös omista voimavaroistamme sekä kyvystämme sietää epävarmuutta ja epätietoisuutta. Olen vakuuttunut siitä, että seuraavan 18 kuukauden aikana opimme vähintään yhtä paljon lisää.

Seuraavien kuukausien aikana tulemme kokeilemaan ja testaamaan edelleen paljon uutta. Tunnistamme asioita, jotka toimivat muuttuneessa toimintaympäristössä ja myös niitä, jotka eivät toimi enää tai vieläkään. Uskon vahvasti siihen, että seuraavan vajaan kahden vuoden aikana tulemme tekemään asioita, päätöksiä ja linjauksia, jotka monilta osin määrittävät tulevaisuuden standardeja.

Poikkeuksellisen vahva suhde

Audion kokonaiskuuntelu on tämänkin vuoden aikana kasvanut odotusten mukaisesti, ja äänikirjojen sekä podcastien suosio on lisääntynyt tarjonnan jatkuvasti kasvaessa. Radio on pärjännyt muuttuvassa markkinatilanteessa mainiosti. Se tavoittaa joka viikko lähes 90 prosenttia suomalaisista. Kuuntelijoiden suhde radioon on poikkeuksellisen vahva.

Kuuntelijoiden suhde radioon on poikkeuksellisen vahva.

Bauer Media on pandemiankin aikana toteuttanut vahvasti visiotaan audiobisneksen suunnannäyttäjänä. Tänä vuonna olemme lanseeranneet uuden Bauer Audiostream -verkoston, jonka myötä voimme tarjota asiakkaillemme entistäkin monipuolisempia ja laajempia digitaalisen audion kohderyhmiä ja markkinointimahdollisuuksia. Audiostream on jo osoittanut toimivuutensa ja kumppaniverkoston kasvaessa ensi vuonna, odotuksemme digitaalisen audiomainonnan kasvun osalta ovat korkealla.

Uskallus tuottaa onnistumisia

Myös ihan uusia lanseerauksia on suunnitelmissa, ja niitä päästään julkistamaan ja toteuttamaan ensi vuoden alkupuoliskolla.

Kaiken kaikkiaan vuosi 2021 on ollut innovatiivinen ja eteenpäin suuntaava. Olen äärimmäisen ylpeä ja iloinen sekä omasta toiminnastamme että asiakkaidemme rohkeasta ja määrätietoisesta markkinointitekemisestä.

Uskallus kuulostella tulevaa ja havainnoida mahdollisuuksia on yleensä strategia, joka suurimmalla todennäköisyydellä tuottaa myös onnistumisia.

Oikein hyvää ja onnistunutta vuotta 2022!

Sami Tenkanen, Toimitusjohtaja

Sami Tenkanen toimii Bauer Mediassa toimitusjohtajana. Kokenut ja uteliaana maailmaa katseleva radioammattilainen pysähtyy mielellään tarinoiden äärelle, vaikka numerot ja excel-taulukot ovat myös lähellä Samin sydäntä. Vapaa-ajallaan innokas koiranulkoiluttaja ja alemman keskitason golfaaja on viime aikoina nähty hikoilemassa myös bodypump-tunneilla.

Kirjoittajan artikkelit