Verkkosivut saavat pian uuden ulkoasun. Lue lisää uudesta yritysbrändistämme täältä.

Radiossa

Kesä on täynnä spontaaneja päätöksiä – kun vain joku kertoisi, mitä kannattaa tehdä ja miksi

14. kesäkuuta 2021

Janne Turunen, Myyntijohtaja

Suurin osa kesän päätöksistä syntyy hetken mielijohteesta ja tarpeesta. Yritykset, jotka ovat lähellä näitä spontaaneja päätöksiä, saavuttavat kesämyynnin parhaat tulokset!  

Kuvittele kesäinen aamu vuokramökin terassilla, kädessä kahvikupponen. Mamba vakuuttelee radiossa, että vielä on kesää jäljellä. Viikon lomasta vieraalla paikkakunnalla on kulunut jo kolme päivää, ja perheen teini-ikäisissä jäsenissä alkaa näkyä selviä tylsistymisen merkkejä sekä kaipuuta kavereiden luokse.

Kahvinkupin höyrytessä koitat keksiä erilaisia hakusanoja, joilla löytäisit vieraalta paikkakunnalta teineille aktiviteetteja päivien piristykseksi ja perherauhan säilyttämiseksi. Mietit, eikö tätäkin hommaa voisi tehdä helpommaksi? Eikö joku vain voisi kertoa, minne tänään kannattaisi suunnata?

Auto rullaa tummalla, auringon paahtamalla asfaltilla. Radio soittaa kesäisen menevää musiikkia, ja tunnelma autossa on iloisen odottava. Määränpäähän vain on matkaa vielä satoja kilometrejä, ja vatsan pohjalla alkaa uhkaavasti tuntua orastavaa nälän tunnetta. Autossa porukka alkaa silmä tarkkana lukea opastetauluja, jos edes joku niistä viittaisi ruokailumahdollisuuteen. Yksi keksii kaivaa esiin puhelinapplikaation ja etsiä ravintoloita sieltä, mutta koska mikään alueen paikkakunnista ei tunnu tutulta, on sopivan ravintolan etsiminen enimmäkseen turhauttavaa. Kuskin mielen valtaa ajatus, eikö hyvän ravintolan löytäminen voisi olla yhtään helpompaa? Eikö joku vain voisi kertoa, missä tänään kannattaisi syödä?

Kesä on täynnä hetkiä, jolloin sitä kaipaisi paikallisten vinkkejä aktiviteeteista, ruokapaikoista ja palveluista nopeasti ja helposti. Kun vain joku kertoisi, mitä kannattaa tehdä ja miksi. Valitettavasti harvalla meistä on tuttuja joka paikkakunnalla – paitsi että on yksi. Radio nimittäin on se kaveri, joka kulkee mukanamme lähes kaikkialle, ja on aina valmiina antamaan tietoa paikallisista palveluista – jos vain paikalliset yritykset ovat niistä päättäneet kotimaassa kesäänsä viettäville kertoa. Lähestymme keskikesää, joka on täynnä spontaaneja päätöksiä. Suurin osa niistä syntyy hetken mielijohteesta ja tarpeesta. Yritykset, jotka ovat lähellä näitä spontaaneja päätöksiä tai jopa synnyttämässä niitä, tulevat taatusti saavuttamaan kesämyynnin parhaat tulokset!  

Kesä on täynnä hetkiä, jolloin sitä kaipaisi paikallisten vinkkejä aktiviteeteista, ruokapaikoista ja palveluista nopeasti ja helposti.

Toukokuussa suomalaiset kuluttivat Nordean korttimaksudatan mukaan yli 20 prosenttia enemmän kuin viime vuoden toukokuussa ja jopa 10 prosenttia enemmän kuin samaan aikaan vuonna 2019. Korttimaksujen määrä oli siis jo toukokuussa samalla tasolla kuin vaikkapa viime vuonna juhannusviikolla. Rahaa käytetään jo nyt huomattavasti normaalitasoa enemmän, eikä ole mitään viitteitä siitä, etteikö tämä trendi vahvistuisi keskikesää kohti mentäessä.

Jos et vielä ole tehnyt päätöstä kohdata kuluttajia markkinoinnin keinoin, tee se nyt. Kerro omista tuotteistasi tai palveluistasi spontaaneja päätöksiä tekeville, niin paikallisille kuin etenkin alueella vieraileville kuluttajille. Ja tee se mediassa, joka tavoittaa kuluttajat lähes kaikkialla – autossa, veneessä, mökin terassilla, kotona ja töissä. Tee se radiossa.

Bauer Media on audiobisneksen suunnannäyttäjä ja kaupallisen radion markkinajohtaja. Suunnittelemalla ja toteuttamalla kesäkampanjasi yhteistyössä asiantuntijoidemme kanssa varmistat laajimman tavoittavuuden, laadukkaat toteutukset sekä yhteyshenkilön helpon saavutettavuuden myös keskellä lomasesonkeja – näin varmistat myynnillisesti tuottavimman vaihtoehdon.

Janne Turunen, Myyntijohtaja

Janne on toiminut Bauer Medialla niin pienien ja keskisuurien paikallisten asiakkaiden kuin isojen valtakunnallisten brändienkin parissa. Toimiminen monenlaisten yritysten kanssa on tuonut vahvaa ymmärrystä erilaisten toimialojen liiketoiminnasta ja liiketoimintamalleista. Jannella on laaja näkemys erilaisten ratkaisukokonaisuuksien toimivuudesta sekä tuloksellisen markkinoinnin edellytyksistä.

Kirjoittajan artikkelit