Verkkosivut saavat pian uuden ulkoasun. Lue lisää uudesta yritysbrändistämme täältä.

Audiomarkkinassa

Korvat kohti ensi vuotta

8. joulukuuta 2021

Sampsa Savolainen, Myyntijohtaja, valtakunnallinen myynti

Viime viikot ovat kääntäneet katseen, vai pitäisikö sanoa korvat (kuuntelutrendin kasvu huomioiden), lähes kokonaan vuoteen 2022 – ja hyvä niin!

Erittäin poikkeuksellisten aikojen jälkeen olen hymyssä suin kuunnellut asiakkaidemme suunnitelmia ja ajatuksia ensi vuodelle. Keskusteluissa ovat toistuneet sanat kasvu, uudet asiakkaat, markkinan voittaminen, kilpailijoista erottuminen sekä hyökkääminen.

Moni yritys on joutunut kuluneiden kahden vuoden aikana antamaan periksi myyntitavoitteille, ja samaan aikaan brändin kiinnostavuuteen on pystytty panostamaan aikaisempaa vähemmän. Näin ollen lähtötilanne kasvun vuoteen on haastava.

Markkinointipäättäjien suurimmat haasteet ensi vuodelle ovat epävarmuuden jatkuminen, resurssien riittämättömyys sekä kilpailun koveneminen. Tämä käy ilmi IROResearchilla teettämästämme kyselystä. Siihen peilaten on helppo ymmärtää, että 45 prosenttia vastaajista koki paineen kasvusta erittäin isoksi, sekä markkinoinnin tärkeimmäksi tehtäväksi myynnin ja kysynnän kasvattamisen.

Laaja peitto kasvun avaintekijänä

Volyymituotteissa usein tehokkain tie kasvun tekemiseen löytyy ostavien asiakkaiden määrän kasvattamisesta, jolloin markkinoinnissa laaja peitto nousee avaintekijäksi. Kun brändi herättää positiivisen tunteen sekä kiinnostuksen mahdollisimman monessa ihmisessä, samaan aikaan voidaan vaikuttaa positiivisesti myös olemassa oleviin asiakkaisiin ja vahvistaa heidän tunnettaan oikeasta valinnasta.

Valjastetaan siis ensi vuonna rohkeasti markkinointi perusasioiden avulla myynnin ja kysynnän kasvun moottoriksi. Ollaan myös rohkeita kerronnassa ja rationaalisia tulosten mittaamisessa. Pidetään samalla mielessä, että ihmiset kokevat brändit kaikilla aisteillaan. Kuultu tarina menee suoraan tunteisiin. Viestinnällisiä suunnitelmia rakentaessa onkin hyvä miettiä, missä kaikkialla ihmisten eri aistit voidaan ottaa haltuun.

Digiaudio tähtää tavoittavuuden kasvuun

Bauer Media on viime vuosina investoinut vahvasti tavoittavuuden kasvuun, jotta voimme mahdollistaa mainostajillemme tuloksellisimmat ratkaisut audion voimaa hyödyntämällä.

FM-kanaviemme lisäksi olemme panostaneet myös digitaalisen audion puolelle. Lanseerasimme keväällä digitaalisen audioverkoston, Audiostreamin, joka omien palvelujemme lisäksi mahdollistaa asiakkaidemme käyttöön myös usean kansainvälisen palvelun hyödyntämisen. Näitä ovat mm. Deezer ja Soundcloud. Verkosto tavoittaa viikoittain jo noin 580 000 eri kuuntelijaa. Kuuntelun monipuolistuessa uskallan sanoa, että Audiostreamin matka on vasta alkanut!

On tavoitteesi myynnin, kysynnän tai brändisi suhteen millainen tahansa, ole rohkeasti yhteydessä meihin. Audion valjastaminen parempien markkinoinnillisten tulosten ajuriksi on asia, jossa toivon meitä haastettavan isosti!

Teemme osaltamme kaikkemme, jotta brändisi tarina tulee kuulluksi, ja vuorovaikutus syntyy ennen kaikkea niiden ihmisten keskuudessa, joille tarinasi on merkityksellinen.

Menestystä ensi vuoden suunnitteluun!

Ota meihin yhteyttä: markkinointi@bauermedia.fi




Sampsa Savolainen, Myyntijohtaja, valtakunnallinen myynti

Sampsa Savolainen johtaa Bauer Median mediamyyntiä valtakunnallisen mainonnan osalta. Sampsan asiantuntijuus on vahvimmillaan myynnin ja markkinoinnin saralla. Isoimmat onnistumisen tunteet hän kokee asiakkaiden ja tiimiläistensä onnistumisen kautta mahdollisimman isoja haasteita ratkoen. Sampsaa innostaa kasvun rakentaminen markkinoinnin välineillä sekä uudet keinot hyödyntää ääntä ajassa, jolloin kuuntelu kasvaa ja on merkityksellisempää kuin koskaan aikaisemmin. Sampsa lataa vapaa-aikana akkujaan urheilun saralla valmentamalla jääkiekkojunioreita, harrastamalla maratonjuoksua sekä parantamalla lasten- ja nuorten harrastusmahdollisuuksia urheilun yhdistystoiminnassa.

Kirjoittajan artikkelit