Verkkosivut saavat pian uuden ulkoasun. Lue lisää uudesta yritysbrändistämme täältä.

Somessa

Näin yhdistät tehokkaasti radion ja digin — katso vinkit!

21. helmikuuta 2019

Sini Kervinen, Head of Innovation

Ääni on tehokas tapa vaikuttaa tunteisiin ja mielikuviin. Radion ja digitaalisuuden yhdistäminen ovat nyt pinnalla voimakkaasti, ja siksi halusinkin listata muutamia tehoyhdistelmiä, joita ehkä haluat kokeilla itsekin.

Eri kanavien harkittu yhdistäminen tuo toivottua lisäbuustia kampanjaan kuin kampanjaan. Digitaaliset kanavat radiokampanjan tukena voivat kasvattaa ROIta ja sitouttaa. Radio taas toimii hyvänä lisänä digitaalisiin kampanjoihin kun halutaan rakentaa mielikuvaa, vaikuttaa tai tavoittaa laajasti. Eri kanaviin sopivaksi muokattu viesti on myös kuulijalle tai lukijalle mieluisa, sillä hän saa sen juuri sillä hetkellä itselleen ajankohtaisessa ympäristössä.

Ennen mainoskanavien valintaa, tärkeintä on selkeyttää tarve. Tämän jälkeen oikeiden markkinointikeinojenkin valinta käy vaivattomammin. Haetaanko lisää tunnettuutta, brändin kirkastamista tai ehkä puuhtaasti myynnin kasvattamista? Bauer Media tunnetaan ensisijaisesti radiotoimijana. Radio on vahva, varma ja nopea peiton rakentaja. Mutta kosketuspintamme yleisöön on laajempi, ja sitä hyödynnämmekin asiakkaan tarpeet huomioon ottaen.

1. Sosiaalinen media yhdistettynä radiokampanjaan nostaa niin kampanjan tavoittavuutta kuin ROItakin. Tämä kaksikko on tehokas yhdistelmä, joka sitouttaa niin nykyisiä kuin uusiakin asiakkaita. Myös erilaiset kilpailut ja vinkit toimivat hyvinä sitouttamisen välineinä.

2. Video radiokampanjan lisänä syventää yhteyttä kuulijaan ja lisää hyvin toteutettuna miellyttävyyden tunnetta joko valittuun vaikuttajaan tai tuotteeseen. Video on myös hyvä keino näyttää käytännössä mitä tuote tekee tai mihin sitä käytetään. Video on loistava tehokeino myös vaikuttajamarkkinoinnissa.

3. On demand audiopalvelu, RadioPlay, laajentaa radiokampanjan tavoittavuutta luontevasti. Podcastien kuuntelijat ovat usein myös radionkuuntelijoita, ja ennen ohjelman aloitusta soitettava mainos on kuulijalleen oikeassa ympäristössä mieluisa. Materiaalina voidaan käyttää valmista radiospottia tai digitaalisen alustan mahdollisuudet huomioivaa äänimainosta.

4. Bannerit radiokampanjan yhteydessä laajentavat kampanjan yleisöä tehokkaasti ja tarjoavat keinon esimerkiksi lukemaan asiasta lisää. Bannerimainonta toimii myös erinomaisesti verkkokauppaan ohjaamisessa ja myynnin kasvattamisessa.

Audiogrammi on moderni äänimainos

Uusi mainio mahdollisuus digitaalisen audiomainoksen tekemiseen on audiogrammi, joka yhdistää tehokkaasti äänen digitaaliseen jakelumuotoon.

Audiogrammi on konkreettinen esimerkki digitaalisuuden ja radiomainonnan nerokkaasta yhdistämisestä. Käytännössä voit nyt katsella äänimainosta! Digitaalisen muotonsa ansiosta sitä on helppo jakaa kaikissa digitaalisen median kanavissa, ja näin ollen tavoittaa kuluttaja hänelle ominaisessa ympäristössä.

Katso esimerkki audiogrammista täältä.

 

 

 

 

 

Sini Kervinen, Head of Innovation

Sini on Bauer Median innovaatiojohtaja ja hänen vastuullaan ovat innovaatioiden lisäksi muun muassa data ja tekoäly. Hän on myös Bauer Median johtoryhmän jäsen. Sini on työskennellyt suurissa mediataloissa johto- ja kehitystehtävissä yli 15 vuoden ajan ja Bauer Medialla hän on ollut vuodesta 2018. Siniä inspiroivat erityisesti hyvä ja kannustava yhteishenki sekä tuloksellisuus ja tehokkuus. Tekemisessä Sini uskoo jatkuvaan oppimiseen ja rohkeaan kokeilukulttuuriin.

sini.kervinen@bauermedia.fi
+358 40 740 4177

Kirjoittajan artikkelit