Verkkosivut saavat pian uuden ulkoasun. Lue lisää uudesta yritysbrändistämme täältä.

Radiossa

Vattenfallin ympäristöstrategia tavoitti radion avulla kolme miljoonaa suomalaista

3. toukokuuta 2019

Katja Lahti, Head of Data & Insight

Vattenfall myy sähköä kaikkialle Suomeen, ja kaikki kotitalouksille myytävä sähkö tuotetaan fossiilittomasti. Vattenfallin tavoitteena on mahdollistaa fossiilivapaa elämä yhden sukupolven aikana ja auttaa myös ympäröivää yhteiskuntaa toimimaan fossiilivapaasti. Vattenfallilla oli tarve viestiä tästä tavoitteesta ja strategiasta.

Vattenfall suunnitteli ja lanseerasi viime kesänä uudenlaisen mainonnan konseptin, joka noudatti brändi-ilmeeltään ja audioviestinnältään uutta strategiaa. Lanseeraus uudella konseptilla toteutettiin monikanavaisesti, ja radiolla oli oma merkittävä roolinsa vahvistaa viestin läpimenoa kesän aikana.

Kesällä toteutettiin kolmen viikon spottikampanja Bauer Median kaikilla radiokanavilla. Kampanja tavoitti kolme miljoonaa suomalaista saaden Vattenfallin viestin kuulluksi keskimäärin seitsemän kertaa kampanjan aikana.

Uudenlainen ja erilainen viestinnällinen lähestyminen tehosi kuluttajiin. Mainonta radiossa koettiin hyödylliseksi, helppotajuiseksi, mielenkiintoiseksi ja uutta tietoa antavaksi – viesti herätti myös mielenkiintoa tutustua ja ostaa Vattenfallin palveluita.

”Viime kesän helteillä radio suoritti hyvin. Erottuvalla spotilla saimme hyvät tulokset ja saavutimme koko maan kattavuuden viestillemme. Yhteistyö Bauer Median kanssa sujui mutkitta, asiantuntevasti ja mukavasti” sanoo Vattenfallin markkinointiviestintäpäällikkö Minna Virtaranta.

Kyllä, sen lisäksi että Bauer Median radioiden tavoittavuus on merkittävä, toimii radio erinomaisena välineenä myös brändimielikuvien rakentamiseen.

Kesä on mitä parhainta aikaa muokata kuluttajien mielikuvaa brändistäsi. Kuluttajat ovat kesällä avoimempia omaksumaan ja kokeilemaan uusia asioita, ja valmiita myös kuluttamaan enemmän rahaa hankintoihin.

Hyödynnä kanssamme kesän valtava potentiaali!

Katja Lahti, Head of Data & Insight

Katja työskentelee Bauer Median myynnissä ja myynnin kehityksessä. Hän tuo strategista ajattelua sekä työkaluja asiakastyöskentelyyn ja suunnittelee audiota hyödyntäviä ratkaisuja asiakkaillemme.
Katja on utelias ymmärtämään kulutuskäyttäytymisen ja valintojen motiiveja sekä seuraamaan trendejä ja ilmiöitä. Valinnat vuoden prosessoriksi ja tukipilariksi kuvastavat hyvin hänen rooliaan Bauerin työyhteisössä.
Työn lisäksi hänet pitää vauhdissa kaksi teiniä, mökki Sysmässä ikuisuusprojekteineen sekä haaveilu matkoista lämpimiin kohteisiin.”

Kirjoittajan artikkelit