LIIKENNETURVA – NRJ oli napakymppi valinta! Radion huomioarvo nuoressa yleisössä korkea

Ratkaisut

Spottikampanja:

*Bauer Median Milleniaalit-kanavapaketti osuu parhaiten kohderyhmään, joka koostuu alle 35-vuotiaista milleniaaleista.

*Kohderyhmänsä tehokkaasti tavoittava spotti soi NRJ:n, Basson, Ysärin, SuomiRäpin kuin SuomiRockinkin taajuudella.

Sisältöyhteistyö:

*Kohderyhmää ajatellen kanavapakettiin kuuluva NRJ oli ilmiselvä valinta sisältöyhteistyön osalta.

*NRJ:n juontajat Jere Siltala ja Veronica Verho veivät Liikenneturvan viestiä ”Kun ajat, aja” eteenpäin, niin lähetyksissä kuin somessa.

*Yleisöllä oli myös mahdollisuus ottaa kantaa keskusteluun whatsapp-viestein ja somepostauksia kommentoimalla.

 

Tavoitteet

* Välittää Liikenneturvan viestiä tehokkaasti ja kiinnostavasti autoileville, 18-30 vuotiaille sekä kyydissä matkustaville, 15-24 vuotiaille.

* Vaikuttaa nuoriin autoilijoihin ja heidän matkaseurueeseensa, jottei kuski käyttäisi puhelintaan ajon aikana.

* Tarjota nuorille/nuorille aikuisille turvallisia, valintoja tukevia perusteluja tietoon ja tunteisiin vedoten.

Tulokset

*Yli puolet (54 %) kampanjaa nähneiden/kuulleiden mielestä kampanja sai miettimään omia toimintatapoja autoillessa tai auton kyydissä istuessa.

*Mediaryhmistä radion huomioarvo jatkoi kasvuaan. Radiospotilla tavoitettiin alle 25-vuotiaita hieman vanhempia paremmin, luonnollisesti myös autoa ajavat korostuivat.

*Myös tämän kampanjan sisältöyhteistyön huomioarvo oli erittäin korkea (44% vs. 11% 1/2020). Tällä tavoitettiin miehiä hieman enemmän kuin naisia sekä erityisen hyvin lapsiperheellisiä.

54 %

Radiospottien huomioarvo

44 %

Radiopromon huomioarvo