×
    /
    Käännä älylaitteesi vaakatasoon
    Skip to content

    Bauer Media

    Jotta maailma kuulostaisi paremmalta.

    • Palvelut
      • Go back
      • Mitä palveluja tarjoamme?

        Tarjoamme asiakkaillemme mitattavaa liiketoiminnallista hyötyä audion keinoin.

      • Radiomainonta
      • Creative Studio
      • Audio branding
      • Äänituotannot
    • Lounge
    • Mainostajalle
      • Go back
      • Mitä tarjoamme mainostajalle?

        Kanssamme vaikutat tunteisiin ja ostopäätöksiin audion keinoin.

      • Kohdeyleisöt
      • Caset
      • Kanavat
      • Hinnastot ja aineisto-ohjeet
    • Yritys
      • Go back
      • Mitä on Bauer Media?

        Olemme audiobisneksen suunnannäyttäjä ja kaupallisen radion markkinajohtaja.

      • Yhteystiedot
      • Avoimet työpaikat
      • Tiedotteet
      • Tapahtumat
      • Media Kit
    • Hae
    • Ota yhteyttä
    • Mitä palveluja tarjoamme?

      Tarjoamme asiakkaillemme mitattavaa liiketoiminnallista hyötyä audion keinoin.

      • Radiomainonta
      • Creative Studio
      • Audio branding
      • Äänituotannot
    • Mitä tarjoamme mainostajalle?

      Kanssamme vaikutat tunteisiin ja ostopäätöksiin audion keinoin.

      • Kohdeyleisöt
      • Caset
      • Kanavat
      • Hinnastot ja aineisto-ohjeet
    • Mitä on Bauer Media?

      Olemme audiobisneksen suunnannäyttäjä ja kaupallisen radion markkinajohtaja.

      • Yhteystiedot
      • Avoimet työpaikat
      • Tiedotteet
      • Tapahtumat
      • Media Kit

    Online-mainonnan aineisto-ohjeet

    > Online Advertising Materials Guidelines in English
    Verkkomainosmateriaali toimitetaan esitysvalmiina zip-pakattuna liitetiedostona tarvittavin saatetiedoin varustettuna sähköpostiosoitteeseen mainos@bauermedia.fi viimeistään kolme (3) arkipäivää ennen kampanjan alkua. Erikoistoteutuksissa aikaa tarvitaan viisi (5) arkipäivää.

    Mainosten hyväksytyt muodot ovat jpg, gif ja png tai html5-toteutus. Selainten Flash-tuki on merkittävästi heikentynyt syksyllä 2015, eikä sitä enää tueta. Suosittelemme animoitujen/toiminnallisten toteutusten tekemistä html5-muotoon. Tarrakulmassa, interstitiaalissa ja avaussivussa on mahdollista esittää vain kuvia (jpg, gif ja png). Html5-aineistosta on edempänä tarkempaa ohjeistusta.

    Lisäksi tarvitaan aina URL-osoite, johon mainos linkitetään.

    Mainontaa voidaan esittää myös ulkopuolisen mainonnanhallintajärjestelmän tagien kautta, jolloin asiakas toimittaa tarvittavat tagit meille. Tagien on toimittava Google AdManager (aiemmin DoubleClick for Publishers (DFP)) -mainonnanhallinnanjärjestelmän kanssa.

    Mainoksen linkki aukeaa aina erilliseen (_blank) selainikkunaan. Tämä on otettava huomioon html5-materiaalien kohdalla, samoin ulkopuolisen mainonnanhallintajärjestelmän kautta ajettavassa mainonnassa.

    Mainosformaatit

    DESKTOP: YLÄMAINOSPAIKKA:
    jättibanneri: 728x90px, 40kt
    panoraama: 980x120px, 80kt
    paraati: 980x400px, 80kt
    maksiparaati: 980x552px, 80kt

    DESKTOP: VASEN REUNA:
    suurtaulu: 140x350px, 40kt
    pidennetty suurtaulu: 160x600px, 80kt
    torni: 200x900px, 80kt

    ARTIKKELISISÄLLÖN LOMASSA:
    mainosboksi: 300x250px, 60kt
    jättiboksi: 468x400px, 60kt (vain desktop)

    DESKTOP: SISÄLLÖN PÄÄLLÄ KELLUVAT TOTEUTUKSET:
    interstitiaali: 800x500px, max 80kt
    tarrakulma: 300x200px, 40kt
    avaussivu 960×540 px, max 80 kt

    MOBIILI:
    mobiiliparaati: 300x300px, max 80kt (lisäksi voi toimittaa 600x600px kokoisen version toteutuksesta)

    Bauer Media käyttää mainonnan jakelussa Google AdManager -mainospalvelinta. Materiaalin pikselikoko määritellään html-tiedoston head-osiossa esimerkissä näkyvällä meta-tagilla. Toteutuksen html-koodin metatiedoissa merkistöksi on määriteltävä ”UTF-8”. Linkitykset toteutetaan clickTag-parametreillä esimerkissä kuvatulla tavalla; head-osiossa määritellään Javascriptillä clickTag-muuttujaksi haluttu linkki. Jos linkkejä halutaan yhteen toteutukseen useampi, on mahdollista käyttää clickTag2, clickTag3 jne. -muuttujia.

    Mikäli Google Web Designer -ohjelmistoa käytetään html5-toteutusten tekoon, on ympäristöksi valittava ”DoubleClick”. GWD:llä luoduissa toteutuksissa käytetään clickTag-muuttujien määrittelyn asemesta exit event -toiminnallisuutta. Katso tarkempia ohjeita tästä.

    Tarrakulmassa, interstitiaalissa ja avaussivussa ei ole mahdollista esittää html5-toteutusta (näissä mainosmuodoissa hyväksytään jpg-, png- ja gif-muodot).

    Esimerkki toimivasta 300x250px -kokoisen html5-toteutuksen koodista:

    Google: Ohjeistus HTML5-toteutuksista (englanniksi)

    IAB: Ohjeistus HTML5-bannereista, syksy 2015

    ÄÄNET (DESKTOP-BANNEREISSA)
    Mahdolliset äänet eivät saa käynnistyä ilman käyttäjän toimenpidettä. Ääni saa käynnistyä puolen sekunnin viiveellä, kun käyttäjä vie kursorin mainoksen päälle ja sen pitää päättyä automaattisesti, kun kursori poistuu mainoksen päältä. Toinen vaihtoehto on painike, joilla äänen saa klikkaamalla päälle ja pois. Äänen pitää olla oletuksena pois päältä.

    VIDEO (DESKTOP-BANNEREISSA)
    Hyväksymme html5-tekniikalla toteutetut videomainokset, joissa videofilmi näytetään mainoksen sisällä. Maksimissaan megatavun kokoisen (yleensä mp4-muotoisen) videofilmin on oltava irrallaan varsinaisesta display-toteutuksesta ja sen on sijaittava lähtökohtaisesti asiakkaan palvelimella. Videon on latauduttava progressiivisesti. Upotettu videotiedosto saa alkaa latautua palvelimelta vasta käyttäjän klikatessa sitä ja käyttäjän on myös voitava pysäyttää video.

    PREROLL- JA INREAD-VIDEOMAINOKSET
    Resoluutio: max 1920×1080 – min 640x360px
    Maksimi tiedostokoko: 200 megatavua, mielellään max 50 megatavua
    Videoformaatit: mov, flv, mpeg4, avi, tarvittaessa muitakin hyväksytään
    Pituus: max 30 sekuntia
    Aspect ratio: 16:9
    Codec: mieluiten h264 (tarvittaessa muitakin hyväksytään, paitsi ProRes 4444, HDV 720p60, Go2 Meeting 2 & 4, ER AAC LD, REDCODE)

    Suositus: mpeg4 (codec: h264, bitrate: 2500 kbps, framerate: 25 fps, audio: aac / 44 100 Hz / 128 kbps / stereo)

    Mobiilimainonta

    Tiedostomuodot: jpg, gif ja png, mobiiliparaatissa myös html5-toteutus. Eri mainosmuotojen pikselikoot (leveys x korkeus) ja maksimipainot (kilotavua).

    Mobiiliparaati: 300x300px, max 64 kt (jpg, gif ja png -materiaalista voi toimittaa lisäksi koossa 600x600px olevan version, sillä se skaalautuu paremmin suuremmilla näytöille, html5 on toimitettava koossa 300x300px)

    Mobiilin avaussivu:
    vaaka 960x640px, max 64 kt
    pysty 640x960px, max 64 kt

    Videomainoksia varten on toimitettava normaalin display-kuvan lisäksi haluttu videotiedosto.

    Audiomainonta digitaalisessa audiosisällössä

    Tiedostomuodot: mp3, wma, aac, ogg, wav
    Bittinopeus (bit rate): 196 kbs
    Kokorajoitus: 20 megatavua (MB)
    Maksimipituus: 30 sekuntia
    Mainoksen alussa tai lopussa ei saa ola ”hiljaista”, vaan sen on oltava trimmattu.

    Jotta maailma kuulostaisi paremmalta.

    Ota yhteyttä

    Kaapelitehdas
    Tallberginkatu 1 C
    00180 Helsinki

    020 747 4000

    Seuraa

    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • Linkedin

    Bauer Media Group - See International Website

    • Tietosuojaseloste
    • Rekisteriseloste
    Back to top