Käännä älylaitteesi vaakatasoon
Bauer Media tarjoaa ainoana mediatalona Euroopassa mahdollisuuden tavoittaa kuluttajat audiomainonnalla retail mediassa.
Retail Audio -verkostomme tavoittaa suomalaiset laajasti erilaisissa liiketiloissa. Verkostossamme ovat mukana Tokmannin, Motonetin ja Gigantin valtakunnalliset myymäläverkostot, teemme yhteistyötä Mall Voicen kanssa yli 80 kauppakeskuksessa läpi Suomen. Näiden lisäksi verkostomme tavoittaa aktiiviset suomalaiset kolmen eri kuntosaliketjun, EasyFitin, Ole.Fitin sekä LadyLinen yhteensä n. 70 kuntokeskuksessa.
Retail Audio -verkostomme tavoittavuus on jo 2,6 miljoonaa suomalaista viikoittain!
Retail Audio -verkosto vastaa monipuolisesti eri mainostajien tarpeisiin. Retail mediamainonnasta puhuttaessa mainostajat jaetaan kahteen kategoriaan; endeemisiin sekä non-endeemisiin mainostajiin.
Endeemisiä mainostajia ovat ne, joiden tuote tai palvelu on ostettavista ko. ostoympäristöstä missä sitä mainostetaan. Endeemistä mainontaa suunnitellessa kannattaa muistaa, että suurin osa brändipäätöksistä tehdään vasta kivijalassa. Varmista siis brändisi vaikuttava ja kustannustehokas läsnäolo ostoympäristössä niin taktisten retail media -kampanjoiden yhteydessä kuin myös hyödyntämällä pitkän aikavälin kuuluvuuden vaikutus brändin kasvuun Retail Audiolla!
Non-endeemiset mainostajat ovat mainostajia, joiden tuote tai palvelu ei ole ostettavissa ko. ostoympäristöstä missä sitä mainostetaan, vaan retail median rooli osana kampanjakokonaisuutta on rakentaa peittoa, toistoa ja huomioarvoa bränditurvallisessa ympäristössä. Retail Media –verkoston hyödyntäminen osana audiokampanjakokonaisuutta kasvattaa tutkitusti viestin huomanneiden sekä siihen keskittyneiden määrää ja aktivoi ostoaietta.
Hyödynnä siis vahvin aistimme, kuuloaisti, myös retail mediassa! Retail Audiota voit ostaa kohdennetusti BM Retail Audiona tai osana audiokampanjakokonaisuutta BM Total Audiona.
1) Kohdennettuna ketjukohtaisesti
2) RON kelluvana läpi Retail Audio -verkoston
3) Total Audiona
Retail media on varmasti mainonnan alan tämän hetken kuumin trendi, ja sen kasvuvauhti on huimaa. IAB Europen ennusteen mukaan Euroopan retail mediamarkkinan arvo ylittää 30 MRD euroa vuonna 2028. Bauer Media Audio Suomi on ensimmäisenä mediatalona Euroopassa lähtenyt rakentamaan avointa audiomainonnan verkostoa retail mediaan, tavoitteena draivata uutta kasvua mainostaville asiakkaillemme, verkostokumppaneillemme, sekä mediamarkkinaan.
Retail medialla tarkoitetaan vähittäiskaupan sekä kauppapaikkojen monikanavaisia ympäristöjä ja niihin ohjaavia kanavia. Se sisältää sekä online- että offline -kohtaamispisteitä asiakkaan koko asiakaspolun varrella aina tunnettuuden luomisesta aktivoimiseen ja ostopäätökseen vaikuttamiseen. Retail media käsittää sekä ensimmäisen osapuolen että kolmannen osapuolen kanavia. Ensimmäisen osapuolen kanavat ovat retailereiden omia kanavia ja kolmannen osapuolen kanavat muiden omistamia kanavia, joissa mainonnan kohdentamiseen käytetään retailerin omistamaa dataa. Bauer Median Retail Audio –mainonta on kolmannen osapuolen kanavissa tapahtuvaa mainontaa, joka soi myymälöiden ja liiketilojen sisäpuolella. Kampanjoidemme data perustuu Retail Audio -verkostokumppaneidemme dataan.
Suomessa retail median tietoisuuden ja alan standardisoinnin hyväksi työskentelee IAB Finlandin Retail Media -työryhmä, jonka toiminnassa Bauer Media Audio on ollut mukana alusta asti. Lue lisää retail mediasta IAB Finlandin sivuilta:
Retail median määritelmä
Retail media 2025 – Nykytila ja trendit –opas
Outi Hilakari, Head of Outdoor Audio
Piritta Äikäs-Kovasiipi, Head of Sales Team
Noora Aurila, Head of Sales Team