Käännä älylaitteesi vaakatasoon
Kuuloaisti tarkkailee ympäristöä, vaikka keskittyisit johonkin muuhun. Äänet herättävät eri aistien kautta syntyneet muistot, ja vievät omiin tuttuihin kokemuksiin.
Total Audiomme tavoittaa 3,6 miljoonaa suomalaista viikoittain.
Bauer Median Total Audio ei ainoastaan tavoita, se myös vaikuttaa kaikkialla. FM-spottimainontaan verrattuna Total Audio -mainonta tarjoaa keskimäärin 750 000 enemmän mainontaa huomanneita henkilöitä.
Laajan tavoittavuuden lisäksi se mahdollistaa brändillesi monipuoliset kohtaamishetket – kotona, töissä, autossa, julkisessa liikenteessä, mobiilipeleissä, harrastusten parissa, ostospaikoissa ja liiketiloissa – sekä hyödyntää audion vahvaa voimaa vaikuttaa tunteisiin ja synnyttää pitkäkestoisia muistijälkiä.
Miltä sinun korvaasi kuulostaa yli 80 % viikkotavoittavuus 15—34-vuotiaissa tai 25—54-vuotiaissa?
Entä miten tällainen tavoittavuus saavutetaan? Äkkiseltään voisi ajatella, että se vaatii useita mediavalintoja ja lukuisia tuotantoja.
Välttämättä näin ei kuitenkaan ole.
Tavoittavuuden ohella selvitimme Total Audion vaikuttavuuslukuja.
Vertasimme huomioarvomittausten tuloksia viimeisen kahden vuoden ajalta spottikampanjoiden (tutkittu Bauer Median radioiden kuuntelijoissa) ja Total Audio -kampanjoiden (tutkittu Bauer Median radioiden kuuntelijoissa sekä väestössä suurimmissa kaupungeissa) välillä.
Vertailun jälkeen huomioarvon ja vaikuttavuuden luvut on laskettu kyseisten medioiden tavoittavuudesta. Vaikka Total Audio -kampanjoissa tutkittu kohderyhmä on merkittävästi spottikampanjoita laajempi, olivat mediaaniluvut korkeammat:
+8 % huomioarvo
+3 % keskittyneisyys
+10 % ostoaikomus
Ostotavalla on valtava vaikutus. Audiomainonnan budjettia ei kannatakaan loputtomiin jakaa FM-spottikampanjoihin. Total Audiollamme tavoitat merkittävästi enemmän ja kasvatat kampanjasi yhteisvaikutusta.
Total Audio -mainonnan keskimääräinen vaikuttavuus FM-spottimainontaan verrattuna:
+750 000 mainontaa huomannutta
+520 000 mainontaan keskittynyttä
+277 000 ostoaikeen kasvamisen huomannutta
Kanssamme kuulut monipuolisesti, saat viestillesi pitkän vaikutusajan ja kampanjallesi paremman tuoton. Suunnitelmallinen, ostopolun eri vaiheet kattava äänenkäyttö kasvattaa tutkitusti huomiota, erottuvuutta ja muistettavuutta.
Total Audio mahdollistaa audiomainoksillesi monipuoliset kohtaamiset ostopolun kaikissa vaihessa, aamusta iltaan.
TIETOISUUS: Total Audiolla massiivinen tavoittavuus, korkea huomioarvo ja monipuoliset kohtaamishetket
HARKINTA: Audiomainonnalla korkea keskittyneisyys ja vaikutus, joka herättää henkilökohtaiset mielikuvat ja pitää brändisi Top of mindissa läpi päivän.
VAIKUTTAVUUS: Audiomainonta lähellä ostohetkeä kasvattaa ostoaietta ja heräteostosten todennäköisyyttä
Total Audio yhdistää audiokampanjaasi kuuluvuuden Bauer Median FM-radioissa, audioXi:ssa ja Retail Audiossa.
Näin ollen kampanjasi kohdataan radiotaajuuksien lisäksi monipuolisesti podcastien ja mobiilipelien parissa, sekä erilaisissa liiketiloissa asioidessa – kauppakeskuksissa, myymälöissä ja kuntosaleilla. Verkostomme kasvaa ja kehittyy jatkuvasti. Kuuluvuus eri alustoilla on muokattavissa kampanjasi tavoitteisiin sopivasti.
Kampanjassa voidaan hyödyntää yhtä mainostuotantoa, tai jokaiselle alustalle erikseen suunniteltuja mainoksia.
”Kesällä kulutus kasvaa, mutta mainonta hiljenee – miksi ihmeessä? Tilanne on absurdi ja kaikkien myynnin mallinnusten oppien mukaan silkkaa hölmöyttä. Kesä-elokuussa mainontaan tulisi ylipanostaa 10 % vuoden keskiarvoon nähden.”
-Kari Tervonen, Omnicom Mediagroup
Miten hyödynnät kesän ja ulkoilmakauden muutokset arjessa, päätöksenteossa ja kulutuskäyttäytymisessä?
Noora Aurila, Head of Sales Team
Piritta Äikäs-Kovasiipi, Head of Sales Team
Sivuston lähteet:
KRT Online 2024, AdsWizz 8/2024, Kantar Media Forum-paneeli 5/2025, RAM huomioarvo- ja vaikuttavuustutkimukset 1/2023-12/2024, Näin Suomi Kuuntelee -tutkimus 6/2024 Nepa, IAB ja Radiomedia