Ääni on kaikkialla - täälläkin!

Kesä on kulutuksen kasvun aikaa. Audio kulkee mukana siellä, missä suomalaiset kesää viettävät: kotona, mökillä, tien päällä ja ostoksilla. Bauer Median Total Audiolla brändisi pysyy mielessä ja kuiskaa korvaan juuri oikealla hetkellä.

Monipuoliset kohtaamishetket

Kuuloaisti tarkkailee ympäristöä, vaikka keskittyisit johonkin muuhun. Äänet herättävät eri aistien kautta syntyneet muistot, ja vievät omiin tuttuihin kokemuksiin.

Total Audiomme tavoittaa 3,6 miljoonaa suomalaista viikoittain.  

Bauer Median Total Audio ei ainoastaan tavoita, se myös vaikuttaa kaikkialla. FM-spottimainontaan verrattuna Total Audio -mainonta tarjoaa keskimäärin 750 000 enemmän mainontaa huomanneita henkilöitä.

Laajan tavoittavuuden lisäksi se mahdollistaa brändillesi monipuoliset kohtaamishetket – kotona, töissä, autossa, julkisessa liikenteessä, mobiilipeleissä, harrastusten parissa, ostospaikoissa ja liiketiloissa – sekä hyödyntää audion vahvaa voimaa vaikuttaa tunteisiin ja synnyttää pitkäkestoisia muistijälkiä.   

 

 

Vaikuttavuutta ja tavoittavuutta kaikissa kohderyhmissä

Miltä sinun korvaasi kuulostaa yli 80 % viikkotavoittavuus 15—34-vuotiaissa tai 25—54-vuotiaissa?

Entä miten tällainen tavoittavuus saavutetaan? Äkkiseltään voisi ajatella, että se vaatii useita mediavalintoja ja lukuisia tuotantoja.

Välttämättä näin ei kuitenkaan ole.

kuva_2

 

 

 

Total Audion viikkotavoittavuus on huikea kaikissa kohderyhmissä

Total Audiolla tavoitat merkittävästi enemmän ja kasvatat kampanjasi yhteisvaikutusta. Audiomainonnan budjettia ei kannatakaan loputtomiin jakaa FM-spottikampanjoihin.

Tavoittavuuden ohella selvitimme Total Audion vaikuttavuuslukuja. 

Vertasimme huomioarvomittausten tuloksia viimeisen kahden vuoden ajalta spottikampanjoiden (tutkittu Bauer Median radioiden kuuntelijoissa) ja Total Audio -kampanjoiden (tutkittu Bauer Median radioiden kuuntelijoissa sekä väestössä suurimmissa kaupungeissa) välillä.

Vertailun jälkeen huomioarvon ja vaikuttavuuden luvut on laskettu kyseisten medioiden tavoittavuudesta. Vaikka Total Audio -kampanjoissa tutkittu kohderyhmä on merkittävästi spottikampanjoita laajempi, olivat mediaaniluvut korkeammat:

+8 %huomioarvo

+3 %keskittyneisyys

+10 %ostoaikomus 

 

 

Ostotavalla on valtava vaikutus. Audiomainonnan budjettia ei kannatakaan loputtomiin jakaa FM-spottikampanjoihin. Total Audiollamme tavoitat merkittävästi enemmän ja kasvatat kampanjasi yhteisvaikutusta.  

Total Audio -mainonnan keskimääräinen vaikuttavuus FM-spottimainontaan verrattuna: 

+750 000mainontaa huomannutta

+520 000mainontaan keskittynyttä

+277 000ostoaikeen kasvamisen huomannutta 

FM-Radiot - audioXi - Kauppakeskukset - Myymälät - Kuntosalit

Total Audiolla audiomainonta vaikuttaa ostopolun kaikissa vaiheissa

Kanssamme kuulut monipuolisesti, saat viestillesi pitkän vaikutusajan ja kampanjallesi paremman tuoton. Suunnitelmallinen, ostopolun eri vaiheet kattava äänenkäyttö kasvattaa tutkitusti huomiota, erottuvuutta ja muistettavuutta.  

Total Audio mahdollistaa audiomainoksillesi monipuoliset kohtaamiset ostopolun kaikissa vaihessa, aamusta iltaan. 

TIETOISUUS: Total Audiolla massiivinen tavoittavuus, korkea huomioarvo ja monipuoliset kohtaamishetket 

HARKINTA: Audiomainonnalla korkea keskittyneisyys ja vaikutus, joka herättää henkilökohtaiset mielikuvat ja pitää brändisi Top of mindissa läpi päivän. 

VAIKUTTAVUUS: Audiomainonta lähellä ostohetkeä kasvattaa ostoaietta ja heräteostosten todennäköisyyttä 

 

 

Total Audio hyödyntää Bauer Median kattavaa audioverkostoa

Total Audio yhdistää audiokampanjaasi kuuluvuuden Bauer Median FM-radioissa, audioXi:ssa ja Retail Audiossa.

Näin ollen kampanjasi kohdataan radiotaajuuksien lisäksi monipuolisesti podcastien ja mobiilipelien parissa, sekä erilaisissa liiketiloissa asioidessa – kauppakeskuksissa, myymälöissä ja kuntosaleilla. Verkostomme kasvaa ja kehittyy jatkuvasti. Kuuluvuus eri alustoilla on muokattavissa kampanjasi tavoitteisiin sopivasti.

Kampanjassa voidaan hyödyntää yhtä mainostuotantoa, tai jokaiselle alustalle erikseen suunniteltuja mainoksia. 

 

 

Kesällä kulutus kasvaa, mutta mainonnan määrä vähenee – miksi ihmeessä?

”Kesällä kulutus kasvaa, mutta mainonta hiljenee – miksi ihmeessä? Tilanne on absurdi ja kaikkien myynnin mallinnusten oppien mukaan silkkaa hölmöyttä. Kesä-elokuussa mainontaan tulisi ylipanostaa 10 % vuoden keskiarvoon nähden.”

-Kari Tervonen, Omnicom Mediagroup

 

Miten hyödynnät kesän ja ulkoilmakauden muutokset arjessa, päätöksenteossa ja kulutuskäyttäytymisessä?

Karin vinkit blogissamme.

Kesä kuulostaa hyvältä!

Noora Aurila, Head of Sales Team

Noora Aurila

Head of Sales Team

040 046 2710

noora.aurila@bauermedia.fi

Noora vetää sekä valtakunnallista myyntiryhmää että Helsingin menestyksekästä paikallismyyntitiimiä (Vuoden 2018 paikallinen myyntitiimi/RadioGaala).

Helsinkiläistyneen lohjalaisen arjessa parasta on asiakkaiden liiketoiminnallisiin haasteisiin vastaaminen markkinoinnin keinoin, menestyminen yhdessä asiakkaiden ja tiimin kanssa sekä tekemisen meininki.

Nooran taskut on täynnä kahden euron kolikoita, joita hän keräilee. Aina pitää olla myös reissu buukattuna, sillä Noora rakastaa matkustamista.

Kesä kuulostaa hyvältä!

Piritta Äikäs-Kovasiipi, Head of Sales Team

Piritta Äikäs-Kovasiipi

Head of Sales Team

050 374 9250

piritta.aikas-kovasiipi@bauermedia.fi

Piritta luotsaa suurella sydämellä ja asiakasymmärryksellä varustettua rautaisten ammattilaisten myyntitiimiä sparraavalla otteella. Hän inspiroituu haasteiden ratkomisesta, tavoitteellisuudesta ja markkinoinnilla vaikuttamisesta.

Ahkeran astangajoogaamisen lisäksi Pirittaa kiehtoo monipuolinen luonnossa liikkuminen, sekä maalla että merellä. Hänet voi bongata myös vaikkapa prätkän tai purjelaudan päältä.

Sivuston lähteet:

KRT Online 2024, AdsWizz 8/2024, Kantar Media Forum-paneeli 5/2025, RAM huomioarvo- ja vaikuttavuustutkimukset 1/2023-12/2024, Näin Suomi Kuuntelee -tutkimus 6/2024 Nepa, IAB ja Radiomedia