Verkkosivut saavat pian uuden ulkoasun. Lue lisää uudesta yritysbrändistämme täältä.
6. huhtikuuta 2018
Viime joulukuussa lanseerattu on demand -audiopalvelu, RadioPlay, on jo muutaman ensimmäisen kuukauden aikana triplannut audiobisneksen suunnannäyttäjänä tunnetun Bauer Median digitaalisen audion kulutuksen.
On demand -sisältöjen suola piilee niiden ajasta ja paikasta riippumattomassa kuuntelumahdollisuudessa. Radioplay tarjoaa mahdollisuuden kuunnella nettiradioitamme ja jälkikuunteluna radiolähetyksiämme sekä nauttia podcastien muodossa tarinoista ja tarinankertojista. RadioPlayn podcastien keskikuunteluaika on 58 minuuttia. Sisällön mielekkyydestä kertoo myös kävijäuskollisuus, sillä 85 prosenttia palaa viikon sisällä palvelun pariin.
Podcastien kulutus kasvussa
Kansainvälisten tutkimusten mukaan podcastien kuuntelijoiden määrä kasvaa 10—20 prosentin vuosivauhdilla. Eniten kuuntelua on 25—54 -vuotiaiden keskuudessa. Valtaosa kuuntelusta tapahtuu älypuhelimella. Esimerkiksi Ruotsissa osuus on 80 prosenttia, Yhdysvalloissakin jo 69 prosenttia, mobiilidatan kalliista hinnasta huolimatta.
Vastaava kehitystrendi on nähtävissä myös Suomessa. Lisäksi musiikki- ja radiopalveluiden sekä äänitteiden digitaaliseen kuunteluun käytetty aika on kasvanut peräti 27 prosenttia edellisvuodesta.
Vaikuta tunteisiin
Maailmassa myydään tällä hetkellä enemmän kuulokkeita kuin koskaan. Kuulokkeilla kuunnellessa audiosisällön tunnekokemus kasvaa jopa 60 prosenttia. Kilpailu siitä, mikä yritys pääsee ensimmäisten joukossa asiakkaidensa kuulokkeisiin, on kovaa. Bauer Median kampanjasuunnittelutiimi tarjoaa mainostajille mahdollisuuden päästä tähän henkilökohtaiseen tilaan RadioPlayssa ja rakentaa tarjouksen spottikampanjan rinnalle.
RadioPlay tarjoilee mindfullnessia korvien kautta. Kuuntele ääntä, tarinoita ja niiden kertojia. Me tarjoamme niitä, intohimoisesti ja ammattitaidolla. Koska ääni ratkaisee.
Kuuntele – tätä on RadioPlay.
Tästä sisältöjen pariin radioplay.fi.
Lisätietoja: Kirsi Takala, tuotepäällikkö, RadioPlay kirsi.takala@bauermedia.fi
Lähteet:
Global Radio UK
Google Analytics
Lauri Domnick: Audion vuosi 2018 – kurkistus kristallipalloon, Bauer Media Lounge
Nielsen Q3 2017 Podcast Insights
Nielsen June 2017 Audio Today Report, Edison Research Podcast Consumer 2017
On Demand -audion nousu ja kukoistus, Mindmill Network, 2017
Radiokuuntelu Suomessa vuonna 2017, Finnpanel, 2018
The Infinite Dial 2018, Edison Research & Triton Digital, 2018
28.10.2024
23.9.2024
1.7.2024
16.5.2024