Bauer Media loi Koskikeskukselle oman äänimaailman

23. toukokuuta 2018

Koskikeskuksessa otettiin huhtikuussa käyttöön oma äänimaailma, jonka luomisesta vastasi Bauer Media, yhteistyössä kauppakeskuksen äänimainontaa tuottavan Mall Voicen kanssa.

Bauer Median ensimmäinen kauppakeskukselle suunniteltu äänimaisemointi toteutettiin tämän vuoden alussa Kampin kauppakeskukselle.

Huhtikuusta lähtien myös Tampereen Koskikeskuksen yleisissä tiloissa, parkkihallissa ja wc-tiloissa ovat soineet Koskikeskusta varten tuotetut sekä kyseisiin tiloihin tempoltaan ja tyyliltään sopivat äänimaisemat.

Äänimaisemoinnilla tarkoitetaan yritysten, tässä tapauksessa kauppakeskusten, äänisisältöä, jonka tarkoituksena on tukea yrityksen brändiä ja johtaa haluttuihin tuloksiin myynnissä sekä asiakastyytyväisyydessä.

”Äänimaisemoinnilla kauppakeskus saa merkittävää kilpailuetua, sillä ääni on aina kyseiseen tilaan suunniteltu, miellyttävä ja viihtymistä tukeva elementti”, äänimaisemoinnista Bauer Medialla vastaava Lauri Domnick sanoo.

Kauppakeskuksiin erikoistuneen kiinteistösijoitusyhtiö Cityconin kaupallinen johtaja Mari Laaksonen kertoo, että viime vuosina kauppakeskuksissa etenkin visuaalista brändimaailmaa on kehitetty. Kokonaisvaltaista asiakaskokemusta ajatellen Koskikeskukselle haluttiin Laaksosen mukaan rakentaa myös brändiin sopiva äänimaisema.

”Halusimme Koskikeskukseen aivan uniikin äänimaailman, jossa tulee esiin kauppakeskuksen urbaani ääniympäristö, mutta myös rauhoittavia elementtejä. Olemme tyytyväisiä lopputulokseen ja toivomme, että myös Koskikeskuksen asiakkaat kokevat ostosympäristön entistä miellyttävämmäksi uuden äänimaailman myötä”, Laaksonen toteaa.

Lauri Domnick, Head of Audio Branding, Bauer Media Oy, lauri.domnick@bauermedia.fi

Radio Nova on Suomen ensimmäinen aurinkosähköllä toimiva radiokanava

31.10.2019