×
    /
    Käännä älylaitteesi vaakatasoon
    Skip to content

    Bauer Media

    Jotta maailma kuulostaisi paremmalta.

    • Strategia
    • Palvelut
      • Go back
      • Mitä palveluja tarjoamme?

        Tarjoamme asiakkaillemme mitattavaa liiketoiminnallista hyötyä audion keinoin.

      • Radiomainonta
      • Total Audio
      • Digitaalinen audio - audioXi
      • BAD Agency
    • Lounge
    • Mainostajalle
      • Go back
      • Mitä tarjoamme mainostajalle?

        Kanssamme vaikutat tunteisiin ja ostopäätöksiin audion keinoin.

      • Kohdeyleisöt
      • Caset
      • Kanavat
      • Hinnastot ja aineisto-ohjeet
    • Yritys
      • Go back
      • Mitä on Bauer Media?

        Olemme audiobisneksen suunnannäyttäjä ja kaupallisen radion markkinajohtaja.

      • Yhteystiedot
      • Avoimet työpaikat
      • Tiedotteet
      • Media Kit
    • Hae
    • Ota yhteyttä
    • Mitä palveluja tarjoamme?

      Tarjoamme asiakkaillemme mitattavaa liiketoiminnallista hyötyä audion keinoin.

      • Radiomainonta
      • Total Audio
      • Digitaalinen audio - audioXi
      • BAD Agency
    • Mitä tarjoamme mainostajalle?

      Kanssamme vaikutat tunteisiin ja ostopäätöksiin audion keinoin.

      • Kohdeyleisöt
      • Caset
      • Kanavat
      • Hinnastot ja aineisto-ohjeet
    • Mitä on Bauer Media?

      Olemme audiobisneksen suunnannäyttäjä ja kaupallisen radion markkinajohtaja.

      • Yhteystiedot
      • Avoimet työpaikat
      • Tiedotteet
      • Media Kit

    Bauer Media loi musiikkia useammalle aistille

    24. huhtikuuta 2020

    Kuulolaitekoruja valmistava DEAFMETAL haastoi Bauer Median Audio Branding -tiimin luomaan brändilleen sitä kuvastavan brändimusiikin. Musiikissa tuli huomioida, että yrityksen asiakkaat kärsivät kuulovaurioista, eivätkä näin ollen kuule sitä samalla tavalla kuin me muut.

    DeafMetal-yrityksen tarina, tuote ja brändi ovat jotain niin uniikkia ja kiinnostavaa, että halusimme tehdä  hieman tavallisesta poikkeavaa musiikkia. Musiikkia, joka tuntuu. ”Ääniaallot mahdollistavat musiikin kokemisen myös ihmisille, joilla kuuloaisti on vaurioitunut. Musiikki on kosketus, jonka tuntee ihollaan, vaikka mikään ei kosketa sitä”, kommentoi Bauer Median äänibrändäyksen asiantuntija Lauri Domnick.

    Lähtökohtana oli ymmärtää, miten musiikin voi suunnitella siten, että se puhuttelee ja kertoo brändin tarinaa sekä kuuroille että kuuleville.

    Kappale suunniteltiin tuottamaan mielihyvää niin korville kuin tuntoaistille, etenkin matalilla taajuuksilla. Tätä varten kappaletta ja sen vahvoja bassoraitoja käytiin studion lisäksi testaamassa mm. Helsingin G-Livelabissa, jonka äänentoisto mahdollistaa matalimpien taajuuksien tuntemisen eri tavalla. Kappaleessa on käytetty mm. sinivalaan ääntä, joka on osittain niin matalaa, että sitä on ihmiskorvalla lähes mahdotonta kuulla.

    DeafMetal ei ole pliisu brändi, eikä sen perustaja Jenni Ahtiainen ole pliisu nainen. ”Haimme kappaleeseen vaikutteita kuulovauriosta itsekin kärsivän Jennin makuun iskevistä bändeistä kuten Chemical Brothers, The Prodigy, Faithless ja Rammstein. Intron jälkeen tulee suvanto, joka kertoo hyvin lyhyessä ajassa kuulijalleen, miten monen kuulovauriosta kärsivän ihmisen kuulo ajan myötä heikkenee: ensin häviävät korkeat taajuudet ja kaikki kuulostaa muminalta. Korkeat taajuudet muuttuvat yhä vaikeammin kuultaviksi ja lopulta jäljelle jää vain oman sydämen syke, hengitys ja tyhjyys”, kommentoi äänibrändäyksen spesialistimme Vellu Maurola.

    Jennin pitäessä musiikkia ihanan rauhallisena oli tämä Vellulle rajuinta musiikkia, jota hän on koskaan tehnyt. Se, mikä on toiselle rajua hardcorea, voikin olla toiselle ihanan rauhallista. Jokainen meistä kokee sen omalla tavallaan ja nyt on sinun vuorosi. Brändimusiikkia taustoittavan haastattelun ja kappaleen pääset kuulemaan tubekanavaltamme. Suosittelemme kuuntelemaan hyvällä ja jykevällä äänentoistolla tai hyvillä kuulokkeilla.

    Raisa Taurinka / VisualRama
    Kuva:Raisa Taurinka / VisualRama

     

    Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

    Lauri Domnick, Head of Audio Branding

    puh. 044 700 4094

    lauri.domnick@bauermedia.fi

    Vellu Maurola, Audio Branding Specialist

    puh. 040 543 8063

    vellu.maurola@bauermedia.fi

     

    Bauer Median audiomainonta soi pian Gigantin myymäläverkostossa  

    Bauer Median audiomainonta soi pian Gigantin myymäläverkostossa  

    30.4.2025

    Clear Channel Europe on nyt Bauer Media Outdoor

    Clear Channel Europe on nyt Bauer Media Outdoor

    1.4.2025

    Bauer Median audiomainonta laajenee Tokmannin valtakunnalliseen myymäläverkostoon

    Bauer Median audiomainonta laajenee Tokmannin valtakunnalliseen myymäläverkostoon

    20.3.2025

    Bauer Median ja STT:n tekoälyradiouutiset palkittiin Suuri Journalistipalkinto -kisassa vuoden uudistajana

    Bauer Median ja STT:n tekoälyradiouutiset palkittiin Suuri Journalistipalkinto -kisassa vuoden uudistajana

    12.3.2025

    Jotta maailma kuulostaisi paremmalta.

    Ota yhteyttä

    Kaapelitehdas
    Tallberginkatu 1 C
    00180 Helsinki
     
    info@bauermedia.fi

    Seuraa

    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • Linkedin

    Bauer Media Group - See International Website

    • Speak Up
    • Tietosuojaseloste
    • Rekisteriseloste
    Back to top