Bauer Median suunnittelukilpailun voittajaidea herättää kuvamuistot henkiin audion keinoin

18. kesäkuuta 2021

Kaupallisen radion markkinajohtaja Bauer Media järjesti jo toistamiseen mainostajille, mainostoimistoille sekä mediatoimistoille suunnittelukilpailun.

Tämänvuotisen kilpailun voitti Parceron copywriterin, Antti Seväsen, Ifolorille suunnittelema kampanja. Bauer Median FM-radiokanavilla, digitaalisen audion verkostossa sekä somekanavissa kuuluvassa ja näkyvässä kampanjassa herätetään henkiin kuuntelijoiden lähettämiä kuvamuistoja.

Kuuntelijoiden kuvista syntyy tunnettujen tarinankertojien käsittelyssä audionovellisarja Bauer Median Podplay-palveluun. Audionovellisarjan kirjoittajina toimivat kirjailija-toimittaja Katja Ståhl, näyttelijä-käsikirjoittaja Minna Kivelä sekä Radio Cityn juontaja ja käsikirjoittaja Akseli Kuhalampi.

”Kokonaisuus on todella kiinnostava. Odotan innolla pääseväni tutustumaan kuuntelijoiden lähettämiin kuviin, inspiroitumaan niistä ja kirjoittamaan oman tarinani kuvien pohjalta”, sanoo Katja Ståhl.

”Ifolorin kuvatuotteisiin liittyy aina vahvoja tunteita, koska kyse on elämän tärkeimmistä hetkistä. Tarinankerronnan näkökulmasta tämä antaa paljon mahdollisuuksia. Toisaalta se luo myös rajoituksia siihen, kuinka näin henkilökohtaiset muistot siirtyvät mainontaan ilman, että lopputulos olisi kliseinen”, sanoo luovan idean isä, Antti Sevänen.

Kilpailu oli kovatasoinen ja osoitti audion lukuisat hyödyntämismahdollisuudet asiakkaiden markkinointiviestintätavoitteita ratkaistaessa.

”Kilpailuun jätettyjen ehdotusten eat osoittivat jälleen, kuinka lukuisin eri tavoin audiota voidaan hyödyntää markkinointiviestinnässä huomioarvoisesti ja vaikuttavasti. Voittajan ehdotuksessa oli mietitty monipuolisesti audion hyödyntämistä sekä FM-taajuudella että digitaalisen audion jakelukanavissa”, toteaa raadin puheenjohtaja sekä Bauer Median Creative Studion Head of Creative, Antti Pehkonen.

“Me ifolorilaiset ilahduimme erityisen paljon siitä, että voimme olla mukana jakamassa suomalaisten ihanimpia ja hauskimpia muistoja uudella tavalla”, kertoo puolestaan Ifolorin brändistä ja viestinnästä vastaava Sanna Laine.

Voittaja lunastaa itselleen 50 000 euron edestä media-aikaa Bauer Median kanavissa. Bauer Median Creative Studio toteuttaa idean yhdessä Ifolorin (?) kanssa kesäkaudella 2021.

”Asiakkaan vahvasti visuaalisuuteen perustuva palvelu oli tuotu luovasti ja luontevasti osaksi kuuntelijan audioympäristöä tarinankerronnan keinoin. Uskon, että tällä erottuvalla idealla ja monikanavaisella kohderyhmän tavoittamisella saadaan vaikuttavia tuloksia aikaan”, Pehkonen summaa.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Antti Pehkonen, Head of Creative