Verkkosivut saavat pian uuden ulkoasun. Lue lisää uudesta yritysbrändistämme täältä.
29. kesäkuuta 2020
Kaupallisen radion markkinajohtaja Bauer Media järjesti kesän suunnittelukilpailun mainostajille, mainostoimistoille sekä mediatoimistoille. Kilpailun voitti Folk Finlandin Tommy Mäkisen ja Axa Fahlerin Verkkokauppa.comille suunnittelema kampanja. Siinä Rehtori Raatikainen -hahmo soittaa koulujen alun kynnyksellä kahden viikon ajan Radio Novan aamuihin esittäen päivittäisen kouluaiheisen kysymyksen juontajille ja kuuntelijoille. Oikein vastanneiden kesken arvotaan Verkkokauppa.comin rahanarvoisia stipendejä.
”Radio- ja äänimarkkinointi on aina ollut lähellä sydäntä, koska sen tekeminen on sopivassa suhteessa sekä hauskaa että haasteellista. Silti vain harvoin tulee vastaan näin herkullisia tilaisuuksia, joissa pääpaino on nimenomaan radiossa ja sieltä käsin johdetuissa aktivoinneissa muihin medioihin. Kiitos tuomariston, nyt ajatuksemme saa arvoisensa esillepanon.” kertoo Folk Finlandin luova johtaja Tommy Mäkinen.
”Innostuimme välittömästi tästä kilpailusta, jossa oli mahtava pääpalkinto. Back to school on meille tärkeä sesonki ja Folk ideoi loistavan konseptin, jossa on hyödynnetty radion vahvuuksia mutta joka ulottuu myös radion ulkopuolelle. Uskomme tämän monimediaisen ratkaisun nostavan huomioarvot kohdilleen koulujen starttiin lähdettäessä.”, täydentää Verkkokauppa.comin markkinointi- ja viestintäjohtaja Seppo Niemelä.
Voittaja lunasti itselleen 40 000 euron arvosta media-aikaa Bauer Median kanavissa. Bauer Median Creative Studio toteuttaa idean yhdessä voittajan kanssa kesäkaudella 2020.
”Ehdotus oli loppuun asti mietitty ja hyödyntää radion vahvuuksia. Tapa lähestyä Verkkokaupan tarjoamaa on viihteellinen, kaupallinen ja kannustaa lisäksi kuuntelemaan juontajia uudella korvalla. Kampanjakokonaisuudella saadaan hyvä huomioarvo ja ideassa on mahdollisuudet markkinoinnin systemaattiseen hulluuteen,” kertoo Bauer Median puolesta raadin puheenjohtaja Elina Backman.
Kilpailussa myönnettiin myös kolme kunniamainintaa. ”Taso oli todella kova ja olemme vilpittömän otettuja tavasta, jolla jokaisessa entryssa oli nähty audion vaikuttamisen mahdollisuudet. Saimme kilpailuun äärimmäisen luovia, audiopitoisia ja toimivia kampanjaideoita”, Elina Backman kertoo. Kunniamaininnan saivat:
Bauer Median tuomaristo:
Lauri Domnick, Head Of Audio Branding
Osku Nurmi, ohjelmajohtaja
Sampsa Savolainen, myyntijohtaja
Ismo Heikkilä, luova johtaja
Elina Backman, Head Of Creative
Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
Elina Backman, Head of Creative, Bauer Media
puh. 050 346 5178
1.7.2024
16.5.2024
3.4.2024
16.2.2024