Verkkosivut saavat pian uuden ulkoasun. Lue lisää uudesta yritysbrändistämme täältä.
10. kesäkuuta 2020
Bauer Media julkaisi kaupallisen kesäennusteen, jonka mukaan mainostajilla ja kuluttajilla on erilainen näkemys kesästä. Kuluttajat arvioivat kulutuskykynsä huomattavasti paremmaksi kuin mainostajat. Myös kulutusajankohdasta ollaan eri linjoilla – mainostajat odottavat kesän kasvupotentiaalin ajoittuvan elokuulle, kun puolestaan kuluttajien lomat ajoittuvat pääosin kesä-heinäkuulle.
”Poikkeuksellinen kevät on vaikuttanut päättäjien kesänäkymiin, muuttaen ne oletettua negatiivisemmiksi. Yritykset, joilla on tiiviit asiakassuhteet ja suora kosketus myyntidataan, tuntuivat olevan paremmin selvillä kesän kasvupotentiaalista sekä tavasta napata markkinaosuutta. Hyllysaatavuuden varmistaminen, muuttuneen arjen tarvelähtöinen viestintä ja turvallisen asioinnin järjestäminen ovat olleet avainasemassa korona-aikana”, kommentoi tutkimusta vetänyt Teija Sipilä Blab Business Laboratoriosta.
Kesällä käytettävissä oleva rahasumma on yli kaksi miljardia enemmän kuin muina vuodenaikoina. Tänä kesänä tämä summa käytetään kotimaahan, ensisijaisesti kotimaisiin tuotteisiin ja palveluihin.
”Haastattelemiemme kaupallisten vaikuttajien mukaan myynnin lisääminen kesällä vaatii oikeaa ajoitusta, aitoja tarinoita ja erottautumista. Kotimaisilla tuotteilla, palveluilla ja kohteilla on nyt kysyntää. Ihmiset kaipaavat ideoita ja inspiraatiota lähimatkailuun, kesäpäiviinsä mökeillä tai kotona puuhasteluun. Kesäloma vietetään kotimaassa”, Sipilä jatkaa.
Kesä tarjoaa mahdollisuuden monelle toimialalle ja yritykselle nousta takaisin raiteille. Haastattelemiemme, kevään poikkeuksellisissa olosuhteissa menestyneiden asiantuntijoiden mukaan tärkeintä on rohkaistua investoimaan kesän kaupallisiin toimenpiteisiin ja markkinointiin. Yksi kesän hitti on radio, sillä suurin osa suomalaisista viettää kesän kotimaassa liikkuen. Radion kuuntelu liitetään vahvasti kesään ja kesälomaan. Radio tavoittaakin kotimaassa kesää viettävät kuluttajat tehokkaasti, sillä lähes 2 miljoonaa suomalaista ilmoitti lisäävänsä radionkuunteluaan kesällä.
Lisätiedot:
Sampsa Savolainen, myyntijohtaja, Bauer Media
puh. 040 526 5186
sampsa.savolainen@bauermedia.fi
Satu Sinisalo, B2B Marketing & Sales Development Manager, Bauer Media
puh. 040 132 8777
Lähteet:
Bauer Media on audiobisneksen suunnannäyttäjä ja kaupallisen radion markkinajohtaja Suomessa. Tavoitamme yli kolme miljoonaa suomalaista viikoittain. Kanavaperheeseemme kuuluvat kanavamme ovat Radio Nova, Iskelmä, KISS, Radio City, Nostalgia, NRJ, Kasari, Ysäri, SuomiRock, Radio Classic, Basso ja RÄP, digitaalisen kuuntelun palvelumme RadioPlay sekä paikalliskanavat Auran Aallot, Radio 957, Radio Pori ja Radio Pooki.
Bauer Media on Euroopan eniten kuulijoita tavoittava radiotoimija. Yli sadan TV- ja radiokanavan lisäksi vuonna 1875 perustettu saksalaislähtöinen perheyritys omistaa ja julkaisee noin 600 aikakauslehteä ja noin 400 digitaalista mediaa maailmanlaajuisesti.
23.9.2024
1.7.2024
16.5.2024
3.4.2024