×
    /
    Käännä älylaitteesi vaakatasoon
    Skip to content

    Bauer Media

    Jotta maailma kuulostaisi paremmalta.

    • Strategia
    • Palvelut
      • Go back
      • Mitä palveluja tarjoamme?

        Tarjoamme asiakkaillemme mitattavaa liiketoiminnallista hyötyä audion keinoin.

      • Radiomainonta
      • Total Audio
      • Digitaalinen audio - audioXi
      • BAD Agency
    • Lounge
    • Mainostajalle
      • Go back
      • Mitä tarjoamme mainostajalle?

        Kanssamme vaikutat tunteisiin ja ostopäätöksiin audion keinoin.

      • Kohdeyleisöt
      • Caset
      • Kanavat
      • Hinnastot ja aineisto-ohjeet
    • Yritys
      • Go back
      • Mitä on Bauer Media?

        Olemme audiobisneksen suunnannäyttäjä ja kaupallisen radion markkinajohtaja.

      • Yhteystiedot
      • Avoimet työpaikat
      • Tiedotteet
      • Media Kit
    • Hae
    • Ota yhteyttä
    • Mitä palveluja tarjoamme?

      Tarjoamme asiakkaillemme mitattavaa liiketoiminnallista hyötyä audion keinoin.

      • Radiomainonta
      • Total Audio
      • Digitaalinen audio - audioXi
      • BAD Agency
    • Mitä tarjoamme mainostajalle?

      Kanssamme vaikutat tunteisiin ja ostopäätöksiin audion keinoin.

      • Kohdeyleisöt
      • Caset
      • Kanavat
      • Hinnastot ja aineisto-ohjeet
    • Mitä on Bauer Media?

      Olemme audiobisneksen suunnannäyttäjä ja kaupallisen radion markkinajohtaja.

      • Yhteystiedot
      • Avoimet työpaikat
      • Tiedotteet
      • Media Kit

    Kulutuskyky on kesällä korkeampi kuin mainostajat arvioivat ja raha liikkuu jo. Mihin yli 2 miljardin lomapotti kotimaassa kulutetaan?

    10. kesäkuuta 2020

    Bauer Media julkaisi kaupallisen kesäennusteen, jonka mukaan mainostajilla ja kuluttajilla on erilainen näkemys kesästä. Kuluttajat arvioivat kulutuskykynsä huomattavasti paremmaksi kuin mainostajat. Myös kulutusajankohdasta ollaan eri linjoilla – mainostajat odottavat kesän kasvupotentiaalin ajoittuvan elokuulle, kun puolestaan kuluttajien lomat ajoittuvat pääosin kesä-heinäkuulle.

    ”Poikkeuksellinen kevät on vaikuttanut päättäjien kesänäkymiin, muuttaen ne oletettua negatiivisemmiksi. Yritykset, joilla on tiiviit asiakassuhteet ja suora kosketus myyntidataan, tuntuivat olevan paremmin selvillä kesän kasvupotentiaalista sekä tavasta napata markkinaosuutta. Hyllysaatavuuden varmistaminen, muuttuneen arjen tarvelähtöinen viestintä ja turvallisen asioinnin järjestäminen ovat olleet avainasemassa korona-aikana”, kommentoi tutkimusta vetänyt Teija Sipilä Blab Business Laboratoriosta.

    Kesällä käytettävissä oleva rahasumma on yli kaksi miljardia enemmän kuin muina vuodenaikoina. Tänä kesänä tämä summa käytetään kotimaahan, ensisijaisesti kotimaisiin tuotteisiin ja palveluihin.

    ”Haastattelemiemme kaupallisten vaikuttajien mukaan myynnin lisääminen kesällä vaatii oikeaa ajoitusta, aitoja tarinoita ja erottautumista. Kotimaisilla tuotteilla, palveluilla ja kohteilla on nyt kysyntää. Ihmiset kaipaavat ideoita ja inspiraatiota lähimatkailuun, kesäpäiviinsä mökeillä tai kotona puuhasteluun. Kesäloma vietetään kotimaassa”, Sipilä jatkaa.

    Kesä tarjoaa mahdollisuuden monelle toimialalle ja yritykselle nousta takaisin raiteille. Haastattelemiemme, kevään poikkeuksellisissa olosuhteissa menestyneiden asiantuntijoiden mukaan tärkeintä on rohkaistua investoimaan kesän kaupallisiin toimenpiteisiin ja markkinointiin. Yksi kesän hitti on radio, sillä suurin osa suomalaisista viettää kesän kotimaassa liikkuen. Radion kuuntelu liitetään vahvasti kesään ja kesälomaan. Radio tavoittaakin kotimaassa kesää viettävät kuluttajat tehokkaasti, sillä lähes 2 miljoonaa suomalaista ilmoitti lisäävänsä radionkuunteluaan kesällä.

    Lisätiedot:

    Sampsa Savolainen, myyntijohtaja, Bauer Media

    puh. 040 526 5186

    sampsa.savolainen@bauermedia.fi

     

    Satu Sinisalo, B2B Marketing & Sales Development Manager, Bauer Media

    puh. 040 132 8777

    satu.sinisalo@bauermedia.fi

     

    Lähteet:

    • Kaupallinen kesäennuste 2020 -tutkimus. 40 kaupallisen alan suomalaista asiantuntijaa. Tutkimus toteutettiin toukokuussa 2020 haastatteluina ja verkkokyselynä. Toteuttaja Bauer Median toimesta Blab Business Laboratorio Oy.
    • Kesä 2020 ja radio -tutkimus. Toteutus viiko 19-20/2020. Onlinekysely, johon vastasi 1000 15-69 vuotiasta suomalaista. Toteuttaja RadioMedia ry:n toimesta Norstat Oy.

    Bauer Media on audiobisneksen suunnannäyttäjä ja kaupallisen radion markkinajohtaja Suomessa. Tavoitamme yli kolme miljoonaa suomalaista viikoittain. Kanavaperheeseemme kuuluvat kanavamme ovat Radio Nova, Iskelmä, KISS, Radio City, Nostalgia, NRJ, Kasari, Ysäri, SuomiRock, Radio Classic, Basso ja RÄP, digitaalisen kuuntelun palvelumme RadioPlay sekä paikalliskanavat Auran Aallot, Radio 957, Radio Pori ja Radio Pooki.

    Bauer Media on Euroopan eniten kuulijoita tavoittava radiotoimija. Yli sadan TV- ja radiokanavan lisäksi vuonna 1875 perustettu saksalaislähtöinen perheyritys omistaa ja julkaisee noin 600 aikakauslehteä ja noin 400 digitaalista mediaa maailmanlaajuisesti.

    Bauer Median audiomainonta soi pian Gigantin myymäläverkostossa  

    Bauer Median audiomainonta soi pian Gigantin myymäläverkostossa  

    30.4.2025

    Clear Channel Europe on nyt Bauer Media Outdoor

    Clear Channel Europe on nyt Bauer Media Outdoor

    1.4.2025

    Bauer Median audiomainonta laajenee Tokmannin valtakunnalliseen myymäläverkostoon

    Bauer Median audiomainonta laajenee Tokmannin valtakunnalliseen myymäläverkostoon

    20.3.2025

    Bauer Median ja STT:n tekoälyradiouutiset palkittiin Suuri Journalistipalkinto -kisassa vuoden uudistajana

    Bauer Median ja STT:n tekoälyradiouutiset palkittiin Suuri Journalistipalkinto -kisassa vuoden uudistajana

    12.3.2025

    Jotta maailma kuulostaisi paremmalta.

    Ota yhteyttä

    Kaapelitehdas
    Tallberginkatu 1 C
    00180 Helsinki
     
    info@bauermedia.fi

    Seuraa

    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • Linkedin

    Bauer Media Group - See International Website

    • Speak Up
    • Tietosuojaseloste
    • Rekisteriseloste
    Back to top