×
    /
    Käännä älylaitteesi vaakatasoon
    Skip to content

    Bauer Media

    Jotta maailma kuulostaisi paremmalta.

    • Palvelut
      • Go back
      • Mitä palveluja tarjoamme?

        Tarjoamme asiakkaillemme mitattavaa liiketoiminnallista hyötyä audion keinoin.

      • Radiomainonta
      • Creative Studio
      • Audio branding
      • Äänituotannot
    • Lounge
    • Mainostajalle
      • Go back
      • Mitä tarjoamme mainostajalle?

        Kanssamme vaikutat tunteisiin ja ostopäätöksiin audion keinoin.

      • Kohdeyleisöt
      • Caset
      • Kanavat
      • Hinnastot ja aineisto-ohjeet
    • Yritys
      • Go back
      • Mitä on Bauer Media?

        Olemme audiobisneksen suunnannäyttäjä ja kaupallisen radion markkinajohtaja.

      • Yhteystiedot
      • Avoimet työpaikat
      • Tiedotteet
      • Tapahtumat
      • Media Kit
    • Hae
    • Ota yhteyttä
    • Mitä palveluja tarjoamme?

      Tarjoamme asiakkaillemme mitattavaa liiketoiminnallista hyötyä audion keinoin.

      • Radiomainonta
      • Creative Studio
      • Audio branding
      • Äänituotannot
    • Mitä tarjoamme mainostajalle?

      Kanssamme vaikutat tunteisiin ja ostopäätöksiin audion keinoin.

      • Kohdeyleisöt
      • Caset
      • Kanavat
      • Hinnastot ja aineisto-ohjeet
    • Mitä on Bauer Media?

      Olemme audiobisneksen suunnannäyttäjä ja kaupallisen radion markkinajohtaja.

      • Yhteystiedot
      • Avoimet työpaikat
      • Tiedotteet
      • Tapahtumat
      • Media Kit

    Markkinointipäättäjillä positiiviset odotukset loppuvuodelle – kysyntä kasvaa ja markkinoinnilla haetaan myynnin kasvua

    3. syyskuuta 2020

    Markkinointipäättäjien enemmistö uskoo toimialojensa kysynnän kasvuun loppuvuonna. Markkinointipanostuksilla haetaan aiempaa selkeämmin myynnin kasvua. IROResearchin syksyn markkinointinäkymiä selvittäneeseen kyselyyn vastanneista peräti 66 prosenttia kertoo loppuvuoden budjetin kasvavan tai pysyvän ennallaan edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Yrityksillä, joiden liiketoimintaan koronapandemia on vaikuttanut negatiivisesti, on suhteellisesti suurimmat panostukset loppuvuoteen.

    ”Tutkimustulosten perusteella näyttää siltä, että suurimmat leikkaukset markkinointibudjetteihin tehtiin jo ennen kesälomia. Nyt tunnelmat ovat selvästi positiivisemmat ja osa markkinoijista kasvattaa loppuvuoden panostuksiaan viime vuoteen verrattuna”, kertoo asiakkuusjohtaja Hannu Horttana IROResearch Oy:stä.

     

    Radio mainostajien TOP 3 -mediavalinnoissa

    Loppuvuoden kampanjoinnissa suositaan ensisijaisesti verkkomainontaa sekä tv- ja radiomainontaa. Mediavalintoihin vaikuttavat etenkin median tavoittavuus kohderyhmässä sekä kustannustehokkuus mainonnan ja tuotannon osalta. Myös median kyky välittää tunnetta ja haluttuja brändimielikuvia koetaan merkityksellisenä. ”Muuttunut markkinatilanne näyttäisi aiheuttavan muutoksia myös mediavalintoihin. Yritykset tarvitsevat kohdennetun markkinoinnin rinnalle tavoittavaa ja kustannustehokasta massamarkkinointia, jolla tavoitetaan myös uusia asiakkaita ja vahvistetaan kysynnän kasvua. Radion ja audion vahvuudet selkeästi korostuvat tässä ajassa”, kommentoi Bauer Median tutkimus- ja kehityspäällikkö Irmeli Ekholm tutkimustuloksia.

    Tutkimuksen toteutti IROResearch Oy Bauer Median toimeksiannosta elokuussa 2020. Kyselyn tavoitteena oli selvittää markkinointipäättäjien sekä päätöksentekoon osallistuvien loppuvuoden näkymiä, arvioita koronapandemian vaikutuksista liiketoimintaan sekä syksyn markkinointisuunnitelmia. Otos muodostettiin Suomen suurimpien mainostajien joukosta (N=100) ja tiedot kerättiin puhelinhaastatteluilla.

     

    LISÄTIEDOT

    Sampsa Savolainen, myyntijohtaja, Bauer Media

    puh. 040 526 5186

    sampsa.savolainen@bauermedia.fi

     

    Irmeli Ekholm, tutkimus- ja kehityspäällikkö, Bauer Media

    puh. 040 580 5455

    irmeli.ekholm@bauermedia.fi

    Iskelmä Gaala 2023: Yllätysvoittaja Vesterinen Yhtyeineen nappasi vuoden iskelmä -palkinnon

    Iskelmä Gaala 2023: Yllätysvoittaja Vesterinen Yhtyeineen nappasi vuoden iskelmä -palkinnon

    17.2.2023

    Bauer Median uusi audiomuotoinen rakkausreality vie sokkotreffit uudelle tasolle

    Bauer Median uusi audiomuotoinen rakkausreality vie sokkotreffit uudelle tasolle

    14.2.2023

    Radio City loi nahkansa perinteitään kunnioittaen

    Radio City loi nahkansa perinteitään kunnioittaen

    6.2.2023

    Radio Nova -festivaalin päätähtinä Black Eyed Peas ja Adam Lambert

    Radio Nova -festivaalin päätähtinä Black Eyed Peas ja Adam Lambert

    3.2.2023

    Jotta maailma kuulostaisi paremmalta.

    Ota yhteyttä

    Kaapelitehdas
    Tallberginkatu 1 C
    00180 Helsinki

    020 747 4000

    Seuraa

    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • Linkedin

    Bauer Media Group - See International Website

    • Tietosuojaseloste
    • Rekisteriseloste
    Back to top