Käännä älylaitteesi vaakatasoon
Audiomarkkinassa
10. marraskuuta 2025
Retail mediassa visuaaliset pinnat ovat perinteisesti valloittaneet myymälät. Audiomainonnassa piileekin valtava, uusi potentiaali ostomoodissa olevien kuluttajien aktivointiin ostoympäristössä. Kontekstiin suunniteltuna ääni voi tehostaa myyntiä jopa kaksinumeroisin luvuin!
Lanseerasimme ensimmäisenä Euroopassa BM Retail Audio -verkoston, jonka kokonaistavoittavuus on jo 2,6 miljoonaa suomalaista viikossa.
BM Retail Audiolla tavoitat kuluttajat ostomoodissa sadoissa eri kohtaamispisteissä. Verkostomme kattaa Tokmannin, Motonetin ja Gigantin valtakunnalliset myymäläverkostot, Mall Voicen yli 80 kauppakeskusta sekä kattavasti EasyFitin, Ole.Fitin ja Lady Linen kuntokeskuksia.
Mikäli mainostamasi tuote tai palvelu löytyy kaupan valikoimasta, on BM Retail Audio on oiva keino vaikuttaa ostopäätökseen. Oli kyse taktisesta, nopeasti myyntiä aktivoivasta kampanjasta tai bränditekemisestä, äänellä herätät toivotut brändimielikuvat ja vahvistat ostoaietta.
Vaikka mainostamasi tuote tai palvelu ei löytyisikään kaupan valikoimasta, BM Retail Audio -verkostomme hyödyntäminen osana audiokampanjaa kasvattaa merkittävästi mainonnan huomanneiden ja siihen keskittyneiden määrää sekä aktivoi ostoaikeita.
Brändi kuiskaa kuluttajan korvaan juuri oikealla hetkellä!
Tutkimusten mukaan yli 70 % ostopäätöksistä tehdään vasta kivijalassa asioidessa. Visuaalisen mainonnan kohtaamisesta poiketen audio ei vaadi huomiota, vaan se kuuluu ja vaikuttaa taustalla, kuin huomaamatta.
Äänellä on luonnostaan emotionaalinen yhteys – se herättää muistoja, mielihaluja ja mielikuvia. Juuri tästä syystä sitä ei voi sivuuttaa. Johdonmukainen ja toistuva ääni on myös tuttu, ja se rakentaa tehokkaasti brändin muistijälkeä.
57 % kokee äänimainonnalla olevan merkitystä ostoprosessin eri vaiheissa.
36 % tekee heräteostoksia äänimainontaa kuultuaan.
Kantar, äänimainonnan vaikuttavuustutkimus
Vaikka BM Retail Audio -verkostomme tavoittaa valtavan määrän korvapareja viikossa, myymälöissä ja kuntokeskuksissa ei kuitenkaan vierailla joka päivä, kaikissa ei edes joka viikko. Audiomainonnan suunnittelussa onkin hyvä ottaa lähtökohdaksi pidempiaikainen tekeminen.
Älä huoli, jos et heti keksi miten BM Retail Audiossa kannattaisi viestiä – Bauer Median BAD Agency auttaa tekemään äänestä brändille kilpailuedun. Saat heiltä kaikki kohtaamishetket huomioivan audiomainonnan konseptin avaimet käteen -mallilla. Suosittelen!
Retail mediamarkkinassa audiomainonta eroaa edukseen vaikuttavuuden lisäksi myös kustannustehokkuudellaan.
BM Retail Audiota voit ostaa kohdennettuna ketjukohtaisesti (CPT 14,40 € brutto) tai RON-mallilla kattamaan kaikki verkoston liiketilat (CPT 12 € brutto). Voit myös hyödyntää Retail Audiota osana BM Total Audio -kampanjaa (CPT 5,20 € brutto), jolloin audiokampanja saa lisää tavoittavuutta ja vaikuttavuutta, ja kohtaamishetket ulottuvat myös ostohetkiin. Löydät kampanjaesimerkkejä sivuiltamme.
Ps: BM Retail Audio on osa Bauer Median Total Audio -kokonaisuutta.