Käännä älylaitteesi vaakatasoon
Audiomarkkinassa
18. syyskuuta 2025
Hyödyntämällä retail audiota osana audiomainonnan kokonaisuutta mainostaja ottaa mediapäivän haltuun sen eri vaiheissa audion avulla. Bauer Media on ensimmäisenä Suomessa ja Euroopassa lanseerannut audiomainonnan retail mediassa osaksi tarjoamaansa.
Retail media -markkina kasvaa ja kehittyy Suomessa huimaa vauhtia. Retail mediaan kohdennettu audiomainonta tuo mainonnan vaikuttavuuden lähelle ostohetkeä ja aktivoi. Sen vahvuus on yhdistää asiakkaat ja brändit ostohetkellä.
Audiomainonta tavoittaa retail-ympäristöissä jo 2,4 miljoonaa suomalaista viikossa laajasti eri kohderyhmissä.
Retail Audio -verkostomme tavoittaa kuluttajat kauppakeskuksista (Mall Voice -yhteistyö) Motoneteihin ja Giganteihin sekä Tokmanneilta kuntosaleille. Verkoston kautta tavoittamamme kuluttajat suhtautuvat positiivisesti audiomainontaan, ja se vaikuttaa mm. heräteostoksiin 36 prosentilla kuluttajista.
Tutkitusti 78 prosenttia suhtautuu radio- ja retail-verkostoissa
kuultuun äänimainontaan keskimääräistä myönteisemmin
kuin mainontaan muissa medioissa.
Bauer Median Retail Audio -kumppanuus mahdollistaa täysin uudenlaisen tavan saada tuottoa irti liiketiloista ja -ympäristöistä, kun niissä vierailevat korvaparit kaupallistetaan osaksi audioinventaaria. Bauer Media vastaa laite- ja teknologiakustannuksista ja hoitaa mediamyynnin.
Verkostokumppanille yhteistyöstä kertyy euroja jokaisesta korvaparista, joka liiketiloissa vierailee, vaikka ei sillä kertaa mitään ostaisikaan.
Verkostokumppanuuden myötä audiomainonnasta tulee suunniteltu osa liiketilojen äänimaisemaa, jossa asiakkaiden ja henkilökunnan viihtyvyys on vahvassa fokuksessa.
Lähteet: AdsWizz 7/2024, IAB Finland Retail Media työryhmä, Kantar Mind Kuluttaja H2/2023, Kantar Äänimainonnan vaikuttavuustutkimus 4/2024, KRT Online 2024, RAM huomioarvo- ja vaikuttavuustutkimukset 1/2023-12/2024
*********************************************************************************************************
PS: Tutustu kattavaan Audio Landscape 2025 -sisältöömme (bauermedia.fi/audio2025), johon olemme koostaneet markkinoijaa ajatellen kiinnostavimmat huomiot tämän hetken audiomarkkinasta.