Verkkosivut saavat pian uuden ulkoasun. Lue lisää uudesta yritysbrändistämme täältä.

Audiomarkkinassa

Audio kulkee mukana kesän riennoissa!

14. toukokuuta 2024

Janne Turunen, Myyntijohtaja

Median kulutus muuttuu kesällä, mutta audio pitää pintansa! Se kulkee mukana niin mökkimatkoilla kuin kesäfestareillakin sekä vaikuttaa tutkitusti ostopäätöksiin. Siksi audioon kannattaa panostaa myynnin vauhdittamiseksi myös kesällä.

Kesä muuttaa monen suomalaisen rutiineja ja rytmejä, niin arjessa- kuin vapaa-ajallakin – joskus jopa huomaamatta. Päivien piteneminen, luonnon herääminen ja lisääntyvä lämpö ohjaavat ihmisiä pois sohvannurkista nauttimaan kaikesta siitä, mitä Suomen kesä voi parhaimmillaan tarjota. Liikumme luonnossa, hoidamme puutarhaa, mökkeilemme, tapaamme ystäviä, juhlimme festareilla ja totta kai useat meistä tekevät töitä kesälläkin.

Kun normaali rytmimme muuttuu, muuttuu myös median kulutuksemme. Kun kulutamme aikaa enemmän muualla kuin kotinurkissa, jää sitä vähemmän myös totutuille mediatottumuksillemme. Sen sijaan audio kulkee mukana myös muuttuneissa harrasteissa ja taipuu ihmisten ajankäytöllisiin muutoksiin.

Radio on autoilleissa ja mökillä luotetuin seuralainen, digiaudio kulkee kuulokkeissa mukana niin liikuntaharrastuksissa kuin pihatöissäkin ja Retail Median audio tavoittaa liiketiloissa ja kauppakeskuksissa lähellä ostohetkeä.

Äänimainontaan radioissa ja kauppakeskuksissa suhtaudutaan myönteisemmin kuin mainontaan muissa medioissa.

Kun audion laajaan tavoittavuuteen eri kohtaamispisteissä lisätään vielä tutkittu tieto siitä, että audiomainonnan vaikuttavuus ostopäätöksiin on merkittävä ostoprosessin aikana, on lienee selvää, että audioon kannattaa panostaa myös kesällä oman myynnin vauhdittamiseksi.

36 % liiketiloissa, radiossa tai digiaudiossa äänimainontaa kuulleista teki heräteostoksia äänimainonnan perusteella.

Olemme luottokumppanisi audiossa. Kaupallisen kuuntelun markkinajohtajana kaikissa merkittävissä kohderyhmissä voimme taata, että viestisi tulee kuulluksi.

Olemme livenä läpi kesän niin FM-taajuuksillamme kuin useissa eri tapahtumissa ympäri Suomen, ja monipuolinen audioverkostomme tavoittaa suomalaiset kesäisissä tunnelmissa.

”Radio Nova soi livenä läpi kesän! Nova on mukana mökkimatkoilla, kaupunkilomilla ja kaikissa riennoissa mitä kesä-Suomi tarjoaa aina Coldplayn keikoista Savonlinnan Oopperajuhliin! Radio Novan tutut kanavaäänet, liikenneinfot ja STT:n uutiset pitävät huolen että kesä rullaa tasaisesti, olit sitten töissä tai lomalla.”


Niina Jokiaho,
radio novan kanavapäällikkö

”Suomiräp genrenä on nykyään kaikkialla, se on tämän päivän populäärikulttuuri-ilmiö. Myös radiokanava SuomiRäp on uusien kuuluvuusalueidensa myötä kesällä kaikkialla pitämässä huolen siitä, että kuuntelijat ympäri Suomen pääsevät viihtymään musiikin parissa. SuomiRäpin aamujuontajien lomaillessa kanavasta ja loma-Suomesta pitävät huolen kanavalta jo aiemmin tutut Siim Liivik ja Sini Sabotage.”



Riikka Karjalainen,
Suomiräpin kanavapäällikkö

”Radio Cityn kesän yksi huippukohdista on festariviikonloppu yhdessä kuulijoiden kanssa Tuskassa, jota fiilistellään taajuudella myös hyvissä ajoissa ennakkoon. Olemme erityisen innoissamme myös siitä, että pääsemme tarjoilemaan rock-musiikintäyteisen kesän laajentuneen kuuluvuusalueen myötä myös uusille alueille Radio Cityn kuuluessa lähes katkotta Helsingistä Rovaniemelle asti!”


Janica Saxelin-Rinne,
Radio Cityn kanavapäällikkö

”Radio Pookissa kesästä nautitaan kotimaisen tanssimusiikin tahdissa ja yhteisen ajanvieton merkeissä. Vuoden radioksi valitun Pookin aalloilla luvassa on myös jalkautumisia lukuisiin iloisiin tapahtumiin Suomen suvessa – Tangomarkkinoilta aina idyllisiin latotansseihin. Juhannuskoivujen tuoksussa tunnelman takaa kuuntelijoiden äänestämä, jo perinteikäs Kotimaisen tanssimusiikin parhaat top 200 -lista.
Mattia ja Teppoa siteeraten ”Näin se kesäloma toimii!” Kesän kruunaa tänäkin vuonna kaunis mökkimaisema, Pookin soittamat kotimaisen tanssimusiikin parhaat sekä juontajien ja kuuntelijoiden yhdessä suoraan lähetykseen tarjoamat iloiset tunnelmapalat ympäri Suomen.”


Mika Kuki,
radio pookin kanavapäällikkö

Ota yhteyttä, niin kuulostellaan, miten voisimme hyödyntää audion voimaa juuri teidän tavoitteiden saavuttamiseksi!

Bauer Media toteutti huhtikuussa 2024 yhteistyössä Kantarin kanssa äänimainonnan vaikuttavuustutkimuksen. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, mikä on äänimainonnan vaikuttavuus Bauer Median audioverkostoissa: liveradioissa, nettiradioissa, podcasteissa sekä Retail-verkostomme kauppakeskusympäristössä. Tutkimus tarjosi insighttia äänimainontaan suhtautumisesta, aktivoivuudesta, äänimainonnan merkityksestä ostoprosessin eri vaiheissa sekä vaikutuksesta heräteostoksiin. Saimme myös arvokasta insighttia siitä, miten äänimainonta koko audioverkostoamme hyödyntäen kasvattaa mainonnan vaikuttavuutta. Kerromme tuloksista mielellämme lisää!

Janne Turunen, Myyntijohtaja

Janne on toiminut Bauer Medialla niin pienien ja keskisuurien paikallisten asiakkaiden kuin isojen valtakunnallisten brändienkin parissa. Toimiminen monenlaisten yritysten kanssa on tuonut vahvaa ymmärrystä erilaisten toimialojen liiketoiminnasta ja liiketoimintamalleista. Jannella on laaja näkemys erilaisten ratkaisukokonaisuuksien toimivuudesta sekä tuloksellisen markkinoinnin edellytyksistä.

Kirjoittajan artikkelit