Käännä älylaitteesi vaakatasoon
Audio branding
Ääni vaikuttaa meihin niin fyysisesti kuin psyykkisesti, joten hyvin suunnitellulla äänellä voimme vaikuttaa myös asiakkaan tunnetiloihin ja käyttäytymiseen. Äänen avulla voimme vaikuttaa yleiseen viihtyvyyteen ja liikkeessä vietettyyn aikaan sekä kasvattaa ostoaikomusta. Samalla viestimme myös brändistä ja sen arvoista.
Äänimaisemoinnin tuoma myynninkasvu
Äänen vaikutus brändin muistettavuuteen
Yrityksistä mainitsee äänen brändiohjeessaan
Äänibrändäyksellä tähdätään äänen suunnitelmalliseen ja johdonmukaiseen käyttöön siten, että se tukee brändimielikuvaa ja vahvistaa asiakkaan tunnesidettä brändiin. Lopputuloksesta, eli brändin omasta äänestä tulee näin oleellinen osa brändi-identiteettiä.
Brändi-identiteetit mielletään helposti vain visuaalisiksi kokonaisuuksiksi ja ohjeistuksiksi, jotka kattavat logon, fontit, värit jne. Audio Brand Bookia voidaan verrata visuaaliseen ohjeistukseen. Sen elementtejä ovat mm. äänilogot, brändimusiikki ja äänimaisemat.
Ennen kaikkea äänibrändäyksellä erotutaan ja luodaan yritykselle kilpailuetua. Yrityksen arvot ja missio luovat hyvän perustan onnistuneelle äänibrändäykselle.
Koska ääni vaikuttaa meihin niin fyysisesti, kuin psyykkisesti, voimme hyvin suunnitellulla äänellä myös vaikuttaa asiakkaan tunnetiloihin ja käyttäytymiseen. Liikkeessä vietetty aika, todennäköisyys ostaa, keskiostos ja yleinen viihtyvyys ovat asioita, joihin voidaan vaikuttaa niin, että viestimme myös samalla brändistä ja sen arvoista.
Seuraavat elementit ja niiden käyttö eri kanavissa voidaan määritellä Audio Brand Bookiin yksityiskohtaisesti:
Lauri Domnick, Head of Audio Branding