Verkkosivut saavat pian uuden ulkoasun. Lue lisää uudesta yritysbrändistämme täältä.

Audio Branding

Jos brändilläsi ei ole omaa ääntä, siitä puuttuu tärkeä pala

Jokainen brändi pitää ääntä, halusimme sitä tai emme. Kun ääni on suunniteltua, johdonmukaista ja hyvin johdettua, se on myös tuottavaa. Alamme markkinajohtajana olemme auttaneet satoja brändejä löytämään oman äänensä ja ennen kaikkea hyödyntämään sitä tuloksellisesti. Ääneen investointi on sijoitus, joka yksiselitteisesti kannattaa – vahvan brändin kun tuntee jo äänestä. Ja se minkä tuntee, on myös helppo valita.

Audiopala-podcast kertoo, miksi brändillä tulisi olla oma ääni ja miten se syntyy. Kuuntele tästä.

Osa brändistrategiaa

Vaasanin oma äänimaailma auttaa rakentamaan brändiä strategian mukaisesti ja pitkäjänteisesti. Audion käyttö kasvaa kokoa ajan. Erityisesti tästä syystä on tärkeää, että brändi tunnistetaan myös äänestään – samalla tavalla kuin kuvallinen logo mainoksessa kertoo siitä, kenen viesti on kyseessä.

Katja Willberg, Brand & Experience Manager
Vaasan Oy

Selkeä prosessi

Prosessi sujui mielestämme hyvin, asiantuntevasti ja joustavasti. Syntyi kokemus, että ajatuksiamme kuunneltiin tarkalla korvalla. Täysi kymppi!

Mikko Salmi, viestintäjohtaja
Oulun kaupunki

Ammattimainen tiimi

Oli hienoa huomata heti ensimmäisestä palaverista lähtien, että kyseessä ovat alan superammattilaiset. Oli helppoa luottaa siihen, että lopputuloksesta tulee toimiva. Voin ilomielin suositella yhteistyötä Bauer Median kanssa.

Janne Kuoppala, toimitusjohtaja
Fotonordic Oy

Audio-ilmiöitä

Markkinoijana tuntuu hienolta, että olemme saaneet äänellä aikaan tällaisen efektin. Ja harvinaistakin. Hyvin moni, joka ei ole koskaan käynytkään Puuilossa, tunnistaa meidät äänestämme.

Perttu Partanen, markkinointijohtaja
Puuilo

Asiakkaitamme

Asiakkaitamme

Audiopala-podcast


Vieraana Matti Pentikäinen – mistä äänibrändäyksessä on kyse

Podcastin ensimmäisessä jaksossa herätellään korvia ja puhutaan siitä, mistä äänibrändäyksessä on kyse. Vieraana mainostoimisto SEK:n luova johtaja Matti Pentikäinen, joka vastaa tiukkoihin kysymyksiin mm. miksi brändit ovat vahvan visuaalisia, mutta ääni-identiteetti laahaa.

Vieraana Perttu Partanen – case-esittely: Puuilo

Puuilon markkinointijohtaja Perttu Partasen kanssa keskustellaan aikamme audioilmiöstä; miten Morjensta pöytään -kappaleesta tuli hitti, miltä Puuilon tulevaisuus kuulostaa ja millainen sen brändimusiikista olisi voinut tulla.

Vieraana Kim Virtanen – oivalluksia audion käytöstä musiikista spiikkeihin

Syväsukellus äänimainontaan tuottaja Kim Wirtasen johdolla. Miten syntyy hyvä ja luova äänimainos, onko idea tärkeämpi kuin käsikirjoitus ja voiko aitouden todella kuulla? Miltä huono tai ärsyttävä radiomainos kuulostaa ja miten musiikki muuttaa kerrottua tarinaa?

Vieraana Heli Vainio – tilaääni nyt

Vieraana on Nortecon Oy:n kaupallinen konsultti Heli Vainio. Hän paljastaa miten päätyi kauppakeskus Kampin äänimaiseman osalta erilaiseen ja kokeilevaan ratkaisuun ja mitä siitä seurasi.

Vieraana Sami Käyhkö – tilaääni tulevaisuudessa

Crane Worksin toimitusjohtaja Sami Käyhkö, jonka kanssa keskustellaan tilaäänen tulevaisuudesta 2.0 -hengessä, miten innovaatiot vievät alaa tällä hetkellä hurjaa vauhtia eteenpäin. Crane Works tekee julkisten tilojen kuva- ja ääniratkaisuja.

Audiopala-podcast on kuunneltavissa myös Podplay-palvelussa.

Immersiivinen audio ja äänimaailma

Ennustamme, että immersiivisyys on audion nopeimmin kasvava ja yleistyvä trendi.

Immersiivisyydellä tarkoitetaan audiota ja äänimaailmaa, jonka voimme kokea kuin olisimme osa äänimaisemaa, tapahtuman keskiössä.

Immersiivinen audio mahdollistaa luovan leikittelyn ja rikastaa äänikokemusta. Tämän moniulotteisuuden voi kuulla ja aistia kuulokkeet korvilla. Sinun ei tarvitse omistaa hienoa kaiutinjärjestelmää vaan vähempi riittää ja voit silti nauttia tästä ainutlaatuisesta kuuntelukokemuksesta.

Mitä on immersiivinen ääni?

(KLIKKAA KUVAA!)

Immersiivinen ääni

Keitä me olemme ja mitä me teemme

Kansainvälisesti palkitut osaajat palveluksessasi

Yhteystiedot

Lauri Domnick, Head of Audio Branding

Lauri Domnick

Head of Audio Branding

044 700 4094

lauri.domnick@bauermedia.fi

Lauri on Bauer Median ääniguru, joka on jo 20 vuotta työskennellyt musiikin ja äänen sekä niihin liittyen eri yritysten asiakaskokemuksen parissa. Ääni on Laurille paitsi työ, myös intohimo. Hän on kiinnostunut sen monista vaikutuksista ihmisiin – myös itseensä.

Vapaa-aikansa Lauri viettää mieluiten kotimaan erämaissa kartta ja kompassi kädessään – poluilla tai niiden ulkopuolella.

Haluatko jutella kanssamme immersiivisen äänen mahdollisuuksista tarkemmin

Marja Selle, Commercial Manager, Audio Branding

Marja Selle

Commercial Manager, Audio Branding

040 099 9845

marja.selle@bauermedia.fi

Marjan supervoimia ovat innostus, uteliaisuus, empatia ja mielikuvitus. Hän on erityisen kiinnostunut ihmisistä sekä tarinoista ja rakastaa rehellistä palautetta.

Vapaa-ajallaan Marja rentoutuu kuuntelemalla hyvää musiikkia, äänikirjaa tai viihdyttävää podcastia.

Yhteystiedot

Vellu Maurola, Audio Branding Specialist

Vellu Maurola

Audio Branding Specialist

040 543 80 63

vellu.maurola@bauermedia.fi

Vellu suunnittelee, luo, tuottaa ja innovoi kaikkea musiikkiin ja ääneen liittyvää kaupallista rajapintaa. Yli 20 vuoden kokemus musiikkibisneksestä luo hyvän pohjan tekemiselle. Hyvänä vastapainona lapsenomaisen innostuva luonne tuo mukaan ennakkoluulotonta ja luovaa ajattelua.
Vapaa-aikanaan Vellu viihtyy saunassa ja avannossa sekä studiossa omien musiikkiprojektiensa kimpussa. Motto joka kuvaa herraa parhaiten: Hyvällä sykkeellä, ilon kautta.