Äänessä kasvun puolesta

Iloinen linnunlaulu siirtää useimpien ajatukset aurinkoisiin kesäpäiviin. Näin syksyllä tarkkakorvaiselle lintubongarille ryystävä ääni iloisen sirkutuksen joukossa kertoo samalla paluumuuton etenemisestä. Ääni kuuluu nimittäin Järripeipolle, tutummin Fringilla Montifringillalle, jonka syysmuutto kohti Keski- ja Etelä-Eurooppaa on alkanut. Vielä viikko ja sitten muuttovuorossa ovatkin jo Hippiäiset.

Ääni välittää tehokkaasti tunnetta ja haluttuja mielikuvia. Intohimoisten lintubongareiden lisäksi tavoitat kanssamme 2,5 miljoonaa satunnaisempaa ulkoilijaa, joita voit innostaa katsomaan taivaalle tarkemmin.

Radio on syksyn TOP 3 -mediavalinnoissa

IROResearch selvitti markkinointipäättäjien syksyn näkymiä. Kyselyn perusteella odotukset ovat positiiviset; kysyntä kasvaa ja markkinoinnilla haetaan ensisijaisesti myynnin kasvua.

Median tärkeimmiksi ominaisuuksiksi nimettiin tavoittavuus kohderyhmässä sekä kustannustehokkuus mainonnan ja tuotannon osalta. Median tulee myös välittää tehokkaasti tunnetta ja haluttuja mielikuvia.

Kyselyn perusteella radio kuuluukin syksyn TOP 3 -mediavalintoihin. Äänellä erottuu ja radiolla tavoittaa kattavasti kaikki kohderyhmät – nykyisten asiakkaiden lisäksi myös potentiaaliset uudet asiakkaat. Audion ja radion voima tuntuu korostuvan tässä ajassa.

Lähde: IROResearch, Päättäjän näkymät syksyyn 2020 -tutkimus, elokuu 2020

Anna äänen vaikuttaa

✓ Ole äänessä ja esillä pitkäjänteisesti ja suunnitelmallisesti

Olemalla esillä tasaisesti läpi syksyn varmistat, että pysyt kuluttajien mielessä ja tulet valituksi ostohetken koittaessa.

✓ Välitä äänellä tunnetta ja mielikuvia – erotut valtavasta mainosviestien määrästä

Kerro tarina, vaikuta tunteisiin ja luo vahvoja muistijälkiä omasta tuotteestasi, palvelustasi tai yrityksestäsi. Tunteisiin vetoavalla mainonnalla saavutat huomattavasti parempia myynnillisiä tuloksia kuin järkisyihin vetoavalla hinta- ja tuotevetoisella mainonnalla.

✓ Valitse kumppani, joka tavoittaa kohderyhmäsi mahdollisimman laajasti ja kustannustehokkaasti

Markkinointitoimenpiteissä kannattaa edelleen välttää liiallista kohdentamista ja keskittyä laajaan tavoittavuuteen. Näin tavoitat myös potentiaaliset uudet asiakkaat ja vahvistat kysynnän kasvua.

Miltä sinun yrityksesi kuulostaa tänä syksynä?

Ole yhteydessä niin tehdään suunnitelma, jolla saat tehon irti syksyn markkinoinnista. Olemme äänessä kasvun puolesta.

Kerro loppuvuoden haasteistasi, autan tiimini kanssa hyödyntämään äänen voima maksimaalisesti

Sampsa Savolainen, Myyntijohtaja, valtakunnallinen myynti

Sampsa Savolainen

Myyntijohtaja, valtakunnallinen myynti

040 526 5186

sampsa.savolainen@bauermedia.fi


Sampsa johtaa Bauer Median valtakunnallisen mainonnan mediamyyntiä. Sampsan asiantuntijuus on vahvimmillaan myynnin ja markkinoinnin saralla. Isoimmat onnistumisen tunteet hän kokee asiakkaiden ja tiimiläistensä onnistumisen kautta, mahdollisimman isoja haasteita ratkoen. Sampsaa innostaa kasvun rakentaminen markkinoinnin välineillä sekä uudet keinot hyödyntää ääntä ajassa, jolloin kuuntelu kasvaa ja on merkityksellisempää kuin koskaan aikaisemmin. Sampsa lataa vapaa-aikana akkujaan valmentamalla jääkiekkojunioreita, harrastamalla maratonjuoksua sekä parantamalla lasten- ja nuorten harrastusmahdollisuuksia urheilun yhdistystoiminnassa.

 

Autan sinua mielelläni tekemään tuloksellisempaa alueellista mainontaa

Janne Turunen, Myyntijohtaja, alueellinen myynti

Janne Turunen

Myyntijohtaja, alueellinen myynti

040 765 4919

janne.turunen@bauermedia.fi

Janne on toiminut 13 vuotta Bauer Medialla pienten ja keskisuurten sekä paikallisten että valtakunnallisten brändien ja asiakkaiden parissa. Toimiminen monenlaisten yritysten kanssa on tuonut vahvaa ymmärrystä erilaisten toimialojen liiketoiminnasta ja liiketoimintamalleista.

Jannella on laaja näkemys erilaisten ratkaisukokonaisuuksien toimivuudesta sekä tuloksellisen markkinoinnin edellytyksistä.

Virtasen Maalitehtaalla on oma brändiääni, jonka teho näkyy tuloksissa

Virtasen Maalitehtaan toimitusjohtajalla Kimmo Suomella on monta syytä hymyyn. Liikevaihto tulee tänä vuonna päätymään mukavasti plussalle, edellisvuoden liikevaihto ylitettiin jo elokuussa ja yrityksen markkinaosuus on kasvanut selkeästi. Brändillä on myös oma ääni, jonka teho näkyi tuloksessa välittömästi käyttöönoton myötä.

Virtasen maalitehdas

» lue lisää

Morjensta pöytään! Puuilon äänessä korostuu ilo, monipuolisuus, rehellisyys ja luotettavuus

Puuilon tarttuva ”Morjensta pöytään” -mainoskappale on hyvä esimerkki erottuvasta ja laadukkaasti toteutetusta radiomainonnasta.

Puuilo

» lue lisää

Ääni instrumenttina

Äänibrändäyksen parhaat osaajat luovat yritykselle visuaalisten brändielementtien rinnalle ääneen pohjautuvat elementit, jotka kertovat yrityksen tarinaa, kommunikoivat sen arvoista ja luovat tunnesiteitä kuluttajiin. He tekevät yrityksistä erottuvia.

Äänibrändäys

» lue lisää