Kaikki artikkelit

Radiossa | 3.5.2019

Vattenfallin ympäristöstrategia tavoitti radion avulla kolme miljoonaa suomalaista

Vattenfallin tavoitteena on mahdollistaa fossiilivapaa elämä yhden sukupolven aikana. Bauer Median radioiden avulla viesti tavoitti yli puolet suomalaisista.

Vattenfall myy sähköä kaikkialle Suomeen, ja kaikki kotitalouksille myytävä sähkö tuotetaan fossiilittomasti. Vattenfallin tavoitteena on mahdollistaa fossiilivapaa elämä yhden sukupolven aikana ja auttaa myös ympäröivää yhteiskuntaa toimimaan fossiilivapaasti. Vattenfallilla oli tarve viestiä tästä tavoitteesta ja strategiasta.

Vattenfall suunnitteli ja lanseerasi viime kesänä uudenlaisen mainonnan konseptin, joka noudatti brändi-ilmeeltään ja audioviestinnältään uutta strategiaa. Lanseeraus uudella konseptilla toteutettiin monikanavaisesti, ja radiolla oli oma merkittävä roolinsa vahvistaa viestin läpimenoa kesän aikana.

Kesällä toteutettiin kolmen viikon spottikampanja Bauer Median kaikilla radiokanavilla. Kampanja tavoitti kolme miljoonaa suomalaista saaden Vattenfallin viestin kuulluksi keskimäärin seitsemän kertaa kampanjan aikana.

Uudenlainen ja erilainen viestinnällinen lähestyminen tehosi kuluttajiin. Mainonta radiossa koettiin hyödylliseksi, helppotajuiseksi, mielenkiintoiseksi ja uutta tietoa antavaksi – viesti herätti myös mielenkiintoa tutustua ja ostaa Vattenfallin palveluita.

”Viime kesän helteillä radio suoritti hyvin. Erottuvalla spotilla saimme hyvät tulokset ja saavutimme koko maan kattavuuden viestillemme. Yhteistyö Bauer Median kanssa sujui mutkitta, asiantuntevasti ja mukavasti” sanoo Vattenfallin markkinointiviestintäpäällikkö Minna Virtaranta.

Kyllä, sen lisäksi että Bauer Median radioiden tavoittavuus on merkittävä, toimii radio erinomaisena välineenä myös brändimielikuvien rakentamiseen.

Kesä on mitä parhainta aikaa muokata kuluttajien mielikuvaa brändistäsi. Kuluttajat ovat kesällä avoimempia omaksumaan ja kokeilemaan uusia asioita, ja valmiita myös kuluttamaan enemmän rahaa hankintoihin.

Hyödynnä kanssamme kesän valtava potentiaali!

Audiosaari - liity sinäkin

Bauer Median Audiosaari on ääneen erikoistunut Facebook-ryhmä. Liity sinäkin!

Katja Grönholm Strategiapäällikkö

Katja vaikuttaa Bauer Median myynnissä ja myynnin kehityksessä tuoden strategista ajattelua asiakastyöskentelyyn ja ratkaisujen suunnitteluun. Näkökulmia mediasta, markkinoinnista ja sisällöistä on kertynyt mediapäällikkönä, tv- ja radiosuunnittelutiimin vetäjänä sekä markkinointipäällikkönä. Työn lisäksi Katjan pitää vauhdissa kaksi teiniä, mökki Sysmässä ikuisuusprojekteineen sekä matkojen suunnittelu lämpimiin kohteisiin.

Lue kirjoittajan aiemmat artikkelit →