Verkkosivut saavat pian uuden ulkoasun. Lue lisää uudesta yritysbrändistämme täältä.

Audio Landscape 2023

Audio on mediastrategian tuottava pala

Vaatimukset mainonnan tuloksellisuudelle ja vaikuttavuudelle kasvavat.
Ihmisten keskittymiskyky mainonnan huomaamiseen lyhenee ja brändeiltä vaaditaan enemmän – vastuullisuutta, aitoutta ja emotionaalista positiivisuutta. Markkinointipäättäjillä ja mainonnansuunnittelijoilla on kasvava tarve ymmärtää kohderyhmiensä asenteita sekä käyttäytymistä, ja evästemaailman köyhtyessä dataa tulee rikastaa ja hyödyntää uusilla tavoilla.

Olemme Bauer Medialla, niin Suomessa kuin kansainvälisestikin, kartuttaneet suunnitelmallisesti data- ja tutkimuspääomaa saadaksemme syvällisempää ymmärrystä audiomainonnan vaikuttavuudesta sekä keinoista roolittaa audio osaksi markkinointi- ja mediastrategiaa. Datan pohjalta on vahvistunut, että viime vuosien aikana audiomainonta on kasvattanut merkittävästi tuloksellisuuttaan. Huomioarvon, ROMIn ja myyntivaikutuksen keston mittareilla tarkasteltuna, audiomainonta on yksi mediastrategian tuottavimmista paloista. Lisäksi audio on kustannustehokas roolittaa suunnitelmiin mukaan entistä rohkeammin.

Saadaksemme lisää eväitä kehittää asiakkaidemme kanssa vaikuttavaa ja erottuvaa mainontaa, meitä inspiroi tähän vuoteen erityisesti digitaalisen audiomainonnan vaikuttavuuden tutkiminen ja sen kirkastaminen, mitä tunteita audiomainonta herättää kuuntelijoissamme. Maailmalta kantautuvat neurotutkijoiden löydökset äänen vaikuttavuudesta ja siitä, mitä näemme kun kuulemme, ovat polttoainetta luovalle audiosuunnittelulle. Kasvatamme ymmärrystämme tästä aiheesta kevään aikana.

Vaikuttavaa vuotta 2023 – kuulemisiin!

→ Lisää aiheesta (pdf)

Katja Lahti

strategiapäällikkö, Bauer Median valtakunnallinen myynti, katja.lahti@bauermedia.fi